WE SCAR-L frågor

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av kevin94 »

Toppen :) Antar att du menar asiaairsoft ;) Bli inte orolig om du får vänta lite innan dom skickar iväg ditt paket. Tror att torsdagar är dagen dom skickar iväg paketen som har valt standar "gratis frakt" alternativet. Vilket färg valde du på bössan btw? :)
Senast redigerad av 1 kevin94, redigerad totalt 0 gånger.

Attackmack
Inlägg: 21
Blev medlem: tor aug 02, 2012 7:51 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av Attackmack »

kevin94 skrev:Toppen :) Antar att du menar asiaairsoft ;) Bli inte orolig om du får vänta lite innan dom skickar iväg ditt paket. Tror att torsdagar är dagen dom skickar iväg paketen som har valt standar "gratis frakt" alternativet. Vilket färg valde du på bössan btw? :)
Ja, haha precis :)
Jag har verkligen ingen brådska men det är skönt att veta i förhand att det tar tid så man slipper bli så nojjig.

Det blev "tan" till färgen.
Jag ska helt ärligt säga att H modellen verkar ha betydligt snyggare nyanser på färgerna men de dyrare magasinen som dessutom skulle kräva att jag köper en ny väst att bära dem i fick mig att välja L modellen trots allt. (jag har en väst från min ungdom som rymmer stanag magasinen så försöker spara vart sparas kan!)
Nu planerar jag att byta delar framöver till en black/tan blandning så i slutändan spelar det mindre roll men den helsvarta må va snygg men känns lite väl tråkig.

Vilken gas rekommenderas för folk i norra sverige?
Om det ens spelar någon roll? Jag har sett vissa märken som påstår sig fungera bättre i lägre temp men kan man lita på det?
Om jag börjar spela airsoft aktivt så är planen att gå över till co2 men jag tänker börja med greengas.

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av kevin94 »

ja magasinen till H modellen är lite dyrare tyvärr. Men sånt är livet ;)

Co2 är helt klart bäst i kallare väder, Nuprol gasen ska funka rätt bra när det är lite kallare, de har även en lite starkare gas som ska va bra i gas gevär:)
Nuprol 4.0 tror jag den heter :) Men när det väl är sommar så tror jag inte det spelar för stor roll vad man använder för gas, det enda man ska tänka på är att inte snåla på gas, billigare gas är oftast klenare och smörjer inte lika bra.

Attackmack
Inlägg: 21
Blev medlem: tor aug 02, 2012 7:51 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av Attackmack »

Såg på posten att bössan anlänt i stan idag så bör kunna hämta den imorgon!
Får se om jag tar mig ut till obebygden till helgen och får testa några skott men ska bli riktigt kul o få börja pyssla med bössan!

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av kevin94 »

Jag fick min idag ^^ Va ut och provsköt lite och hop uppen i bössan som alla klagar över fungera finfint, jag har förmodligen bara tur och få en med bra hop up :) 0.20 kulor är för lätta dock.

Det var 2 grader "varmt" ute och jag fick lätt ut två fulla magg på en gasladdning så jag är nöjd med prestandan hittills :)

Attackmack
Inlägg: 21
Blev medlem: tor aug 02, 2012 7:51 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av Attackmack »

kevin94 skrev:Jag fick min idag ^^ Va ut och provsköt lite och hop uppen i bössan som alla klagar över fungera finfint, jag har förmodligen bara tur och få en med bra hop up :) 0.20 kulor är för lätta dock.

Det var 2 grader "varmt" ute och jag fick lätt ut två fulla magg på en gasladdning så jag är nöjd med prestandan hittills :)
Nice, låter fint det!
Men var magasinen genomkalla? Visst är det när maggen o gasen varit ute i kylan någon timme som problemet blir märkbart?

Några timmar till jag kan hämta bössan, den tullklarerades vid ankomst till sverige innebär det att jag måste pynta moms o tull vid utlämningsstället eller får jag hem en faktura?

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av babymakerairsoft »

Du betalar när du hämtar ut den

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av kevin94 »

Attackmack skrev:Nice, låter fint det!
Men var magasinen genomkalla? Visst är det när maggen o gasen varit ute i kylan någon timme som problemet blir märkbart?

Några timmar till jag kan hämta bössan, den tullklarerades vid ankomst till sverige innebär det att jag måste pynta moms o tull vid utlämningsstället eller får jag hem en faktura?

aa magget var rätt kallt :)

Min bössa gick genom en tull (såklart) men slapp betala tull och moms. asiaairsoft satt värdet till 10dollar ^^ :D

Men som ovan har skrivit så om du måste betala tull så kommer du få göra det när du hämtar ut bössan på posten.

Attackmack
Inlägg: 21
Blev medlem: tor aug 02, 2012 7:51 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av Attackmack »

Vilken härlig bössa o hålla i!
Har inte fått provskjuta den än här i lägenheten mitt i stan :D
Men till helgen bär det av ut på landet så då skare bli åka utav!

Det först jag inser dock är att ett rödpunkts och ett främre handtag kommer bli relativt snara inköp!

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: WE SCAR-L frågor

Inlägg av kevin94 »

Äh grannarna måste härdas! ;)

Ja railsen fram är lite "vassa" att hålla i bar hand. Har ett framgräpp påväg ifrån kina:)

Sen så trillar det nog in 2st extra magg imorn :D

Skriv svar