12g CO2 patroner --> HPA mha en adapter

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Tajny
Inlägg: 3
Blev medlem: tis feb 23, 2016 3:36 am

12g CO2 patroner --> HPA mha en adapter

Inlägg av Tajny »

Som jag försöker beskriva med rubriken söker jag en adapter som tillåter konvertering av, i det här fallet, ett CO2 magasin till en HPA(/LPA) lösning.

Jag vet att jag sett varianter på det här tidigare men kan inte hitta det på nätet längre (fel sökord?). Produkten jag tänker på ser ut som en 12g CO2 patron med en förlängning i botten med gängor och en luft anslutning. I mitt fall vill jag ha det till ett WE M4/SCAR/NATO mag för att felsöka själva bössan då jag inte vill poppa nya CO2 patroner kontinuerligt. Sen ser jag en vinning med att kunna köra lite banskytte till en lägre kostnad när väl bössan fungerar som den ska.

Jag har hittat en bunt adaptrar för 12g till 88g patroner, med det är inte det jag är ute efter. Inte heller en adapter för att fylla CO2 i Green Gas magasin vilket jag också hittat.

Som sista lösning om produkten inte finns, så kanske det finns någon med en svarv och alu stav som kan svarva och lösa gängning? Tänker att det borde vara fler än jag som kan vara intresserad då det säkert går "lika"fort att göra en som en handfull?
f.d. Ohtini

Hypokondrikern
Inlägg: 20
Blev medlem: fre maj 25, 2012 8:35 am

Re: 12g CO2 patroner --> HPA mha en adapter

Inlägg av Hypokondrikern »

Här är en lösning om än rätt dyr:

http://www.evike.com/products/53446/

Tajny
Inlägg: 3
Blev medlem: tis feb 23, 2016 3:36 am

Re: 12g CO2 patroner --> HPA mha en adapter

Inlägg av Tajny »

:shock: oj, det var bra mycket mer än vad jag tänkte mig. Samt att den medför problemet med att WE magasinen inte har hål i skruven under CO2 patronen = ny skruv eller lyckas borra väldigt centrerat.
f.d. Ohtini

Skriv svar