RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av perlenbacher »

Bra att du kan AR, då vet du säkert att Colt M16 är restrikterade för civila i staterna och bara får användas av amerikanska militären, sedan får du nog problem att hitta en colt m16 då det är FN som tillverkar militärens M4/M16 nu.
Vill du prompt ha en Colt av alla 50-60 tillverkare som tillverkar AR-15 så kan du köra en 6920.
Som du kan visa upp... för... "kidsen"....
Själv skulle jag köpt de delarna som inte är licensbelagda separat, blir billigare och simplare.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Vesslan »

Kör på ghk systemet o dh modda maggen. Du vet innerat inne att ghk är vägen att gå ;)

Sedan åker du o hittar en deaktiverad colt reciver som du tar med dig hem. Resten vet du. Dremel, autism och lite superlim. Sen skriver du en skit lång lista över hur o vad du gjorde så vi vanliga dödliga får något att avundas.

Kommer bli ett grymt bygge :D

Fråga även perlenbacher om han inte kan vara så snäll och göra ett "over the beach test" så vi vet att den håller.

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Grim Nyberg »

Vesslan Jo GHK var min första tanke, men har dom M16? Har mest slökollat och fick intrycket att det var M4 mest?
Vad är det som skiljer GHK mot WE? Är ju hittils impad av min GHK AKM.

perlenbacher Allt finns inte i staterna ;) Mycket såldes vidare av skräpiga M16 i omgångar. Dom är billiga och luktar gammalt svett, precis som mina ligg.
Jag har redan hittat en Colt M16 för bra peng. Vilket är anledningen till att jag gör den tråden, för att göra förundersökning innan om det funkar.
Jag är inte jätte pepp på att sitta med en M16 utan upper, pipa och slutstycke jag inte kommer få användning för. Då lägger jag ju hellre pengarna på annat custom bygge. Men det ser ju ljust ut än så länge

Jag fattar att inte alla hänger med på att du kan bygga cp-balla-bössor of doom med riktiga om man tar bort hus, slutstycke och pipa.
Det gäller bara att vara lite händig och ha koll på vapenlagarna.

Jag har ju som sagt redan gjort två:
AIMS: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 26&t=35823
UZI: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 26&t=38395

Nästa projekt med Mac-10 går snart av, håller på att skramla i sparbössan för första lasset delar.

Där efter är planen om M16, men nog om hur jävla cpsvårt och om hur omöjligt delta svårt hit och dit det är med RS bössor, jag löser det som vanligt helt lagligt, även om jag låter som en fjortonåring på flashback i min nonchalanta briljans. ;)

Det jag undrar är som titeln lyder: hur pass kompatibla GBBR uppers kommer att vara till RS lower och vilken GBBR som lämpar sig bäst att välja.
Senast redigerad av 1 Grim Nyberg, redigerad totalt 0 gånger.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Vesslan »

Nej tyvärr gör dom inga m16. Men jag gissar att firing pin o mag är det ända som kommer vara airsoft (ja pipa o hopup oxå såklart)

Så om du inte är ute efter korta maggen så borde stanag maggen funka fint. Om inte annat så ger jag mig fan på att du kan modda dom till korta ^^

Om det är några skillnader i måtten mellan WE och GHK vet jag ej. Har inte beblandat mig med WE mer än deras pistoler.

Samma sak gäller när det kommer till GHK och rs. Ingen anning om passform. Men svaren borde du hitta lätt bland GHK nördarna på fb.

Är den färdig snart?

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av babymakerairsoft »

WE lower är inte lämplig då den har box trigger. Har helt annat cuts än vad en riktig är.

Inno / Viper hål är några mm från en riktig
Det är smalare vid kroppen, tjockare vid mag well (precis innanför)

Sen passar WE boxen inte alls i en AR...

Tackleberry
Inlägg: 48
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:22 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Tackleberry »

Grim Nyberg skrev:Men är du hundra på att 80% upper verkligen är lagligt?
Finns det verkligen några 80% uppers?

Poängen med en 80% lower är ju att man ska kunna köpa en utan att behöva göra en bakgrundskontroll. Man behöver inte göra bakgrundskontroll för att köpa en upper så det finns ingen behov av 80% uppers.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av babymakerairsoft »

Det här vad jag menade

https://www.ar15.com/archive/topic.html ... 3&t=317469


Japp det finns
http://www.80percentarms.com/collections/accessories

Man behöver inte någon speciell maskin egentligen, dem säljer jiggs plattor dock är det för riktig AR men man kan borra/ta bort ytan så det matchar

Inno/Viper eller t.o.m. WOC skulle kunna fungera men blir en hel del jobb

Inte lättare bara köpa WE lower, gravera själv sen försök få tag på upper..något sätt?! Enda svåra/jobbiga delen är få in hopup chamber

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Grim Nyberg »

Har bara skummat igenom snabbt (får läsa noggrannare ikväll). Men verkar ju finnas lite kul att mala igenom där.

Grejen med Colt lowern (utöver hela bössans lagliga delar som följer med) är det ju inte själva loggan som gör det för mig, utan den totala % satsen riktiga delar på GBBRn jag eftersträvar.

Jag har ju spelat sen 2003 och haft alla möjliga "värsting bössor" och känner att GBBRs maxade med vad som är lagliga delar är en kul utmaning när det inte räcker med netflix n chill en fredagskväll.

Realism är ju det vi alla (allra flesta) eftersträvar i Airsoft. Annars hade man ju lika gärna kunnat spela paintball som har betydligt bättre system att markera motståndaren, tävla med etc.
Säger inte att någon är mer eller mindre "realistisk" med sin utrustning då det är en högst individuell upplevelse, bara hur jag vill maxxxa min gear som gammal understimulerad räv i sporten hehe.

Sen är just colt M16a1 en billig skitbössa idag och en jävligt ball och ikonisk sådan.
Vill och kommer ha den i tre sexiga roleplay outfits, Nam, Tony Montanas lille vän (m203 varianten) och 44 minutes setupen (en 3 pos kolv baktill och trummag) att matcha till min 44 minutes AK.

Förresten, vilka olika material är det i dom olika GBBR som finns. Vilka metaller har deras uppers? Stål är ju lättast att ha och göra med när det ska borras och svetsas till ex.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av babymakerairsoft »

Tycker RA har riktig bra receiver på deras forged, den passar bäst med deras egna/upper lower och 0 wobbel.

Angry Gun har finast och är T6 aluminium

G&P cnc är ganska fina men tror inte att det är T6

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Kocken149 »

Lite rolig info: den m16 med hittepå m203 som Tony Montana använder i scarface är samma som Schwarzenegger (min idol :) ) använder i rovdjuret, grymt cool bössa. Lägg upp byggtråd pronto!

Skriv svar