RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Eadcruzher »

Pluggar du pipan och fäster något så inte hammaren kan falla så känns den ganska deaktiverad. Men då pratar vi om att svetsa/kemiskmetalla skiten ur den.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av babymakerairsoft »

Eftersom det är helt annat design på WE innuti i undre delen så måste du nästan ha CNC maskin om du ska använda ett riktig del.

Där hammaren slår på magasinet, bolt stop/catch osv.
Du har bättre chans på Inno, men inte heller den har samma mått, flera saker är väldigt off...

Vad du kan göra är köpa ett 80% lower, då har du i princip en riktigt lower... Sen behöver du bara gravera delar efter dina behov.

Jag har 2 bygge, ena är RA lower och en custom lower.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av babymakerairsoft »

Och då måste du svetsa upper...

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av NonEx »

Grim Nyberg skrev:Nice!

Jag kommer köpa hela bössan komplett fast deaktiverad och sen plocka bort pipa, slutstycke och upper innan jag åker tillbaka till Sverige igen.
Så hur funkar övriga RS delar (som är lagliga)? Något man bör tänka på?
Något man borde fixa direkt om man väljer en WE, så den inte dör efter 1000 skott eller liknande?
Njaueh. Många jag hört av säger att stock internals klarar typ 15-20K skott innan de blir slitna. Vissa rapporterar upp emot 30K.

Personligen har jag bara ett annat hop gummi i min, annars stock internt :p

Spelat en del med den och skjutit lite, dock inte några enorma mängder men jag är supernöjd med den "out of the box".

Och vad gäller att uppgradera internals till stål osv. så är min åsikt, av allt jag läst, att man kör stock internals till de pajjar, sen köper man nya stock internals och sätter i. Och när man inte längre kan få tag i stock WE grejer, då får man börja titta på att byta till annat. :o

Kitlist på min gamla setup men stämmer ganska bra fortfarande;

DS ARMS 6-POSITION MIL-SPEC BUFFER TUBE - Drop in fit
DPMS BUFFER TUBE LOCK RING - Drop in fit
DPMS EJECTION PORT COVER ASSEMBLY - Måste fila ner insidan på latch detent hållaren för den ska gå att stänga
DPMS FORWARD ASSIST ASSEMBLY - Drop in fit
DPMS PIVOT PIN - Drop in fit
DPMS TAKEDOWN PIN - Drop in fit
DPMS MAGAZINE CATCH BUTTON - Drop in fit
DPMS MAGAZINE CATCH SPRING - Drop in fit
NORGON AMBIDEXTRIOUS MAGAZINE RELEASE - Måste fila nedre kanten så att magasinet har en ramp att glida över in i mag well
DPMS SAFETY SELECTOR DETENT SPRING - Måste kortas ner lite
DPMS SAFETY SELECTOR DETENT - Tror jag har WE OEM tillbaks i min då RS hade för skarp ände för WE selectorn att jobba med
DPMS TAKEDOWN AND PIVOT PIN DETENT - Drop in fit
MAGPUL CTR BUTTSTOCK - Drop in fit
MAGPUL BUTTSTOCK 0.70" EXTENDED TACTICAL PAD - Drop in fit
MAGPUL AFG2 FOREND GRIP - Drop in fit
MAGPUL MOE PISTOL GRIP - Drop in fit (om man kapar selector detent spring)
MAGPUL MOE TRIGGER GUARD - Drop in fit
MAGPUL MBUS GEN2 FRONT & REAR SIGHTS - Drop in fit
MAGPUL RSA - Drop in fit
MAGPUL ASAP - Drop in fit
MAGPUL B.A.D. LEVER - Drop in fit
MAGPUL XTM PANELS - Drop in fit

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Grim Nyberg »

babymakerairsoft: Tror du får läsa vad jag skrev en gång till. Jag köper en deaktiverad komplett Colt M16, skruvar isär och tar med mig alla lagliga delar hem till Sverige igen. Lämnar ajabajan på plats, lagligt.
Det är billigast samt gött att ha jämnt slitage med klassisk Colt logo och matchande serienr.
Sen är det jävligt fett att säga till kidsen på nätverkscafet att man har "colten" i CS, när man sätter HS på lången.
Yes, jag kan AR med.
Jo att modifiera så att hamaren slår på gasvalvet är självklart.
Vad konkret i designen på WE är det som är anorlunda? Har du jämfört med RS lowen?
Vad konkret är det som skulle vara bättre med en INO och varför?
Varför måste man svetsa upper samt var?

NonEx: Låter fint! Gjorde misstaget till min GHK AKM att köpa stål internals. Nu ska ändå allt bytas till RS.
Körde RS internals på min lower till Uzin med. Håller ju liiiiite längre är zink skräpet och andra kinesiska svartlackade kisstorkade formgjutna delar gör. ;)
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Schh
Inlägg: 77
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:58 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Schh »

Ett hett tips är att beställa 80/90% upper och lower, dessa är licens fria men kräver lite arbete

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av babymakerairsoft »

Om du säger att du vet så ska jag inte behöva förklara?

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Grim Nyberg »

Schh: Låter fett, hade ju varit gött om man hade kunnat få på en RS upper med. Men är du hundra på att 80% upper verkligen är lagligt? Eller vad är det som skiljer till att den sen skulle kunna bryta mot lagen?

babymakerairsoft:Jag har ju ingen aning om hur WE och Ino ser ut? Det var ju lite det tråden handlar om.
Så åter igen skulle jag vilja veta vad det är konkret som skiljer?
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Schh
Inlägg: 77
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:58 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Schh »

80% delarna kräver ju en del svarvning/fräsning för att användas och är alltså inte klassade som vapenrelaterat, du kan sedan välja att göra dom till rs eller as beroende på vad du har för mål med det hela, kan dock va svårt att få dom med gravyr då dom oftast är släta så ska du bygga impression/efterlikna specifik bössa så kan det bli svårt..

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: RS Ar15/M16 lower passar GBBR Upper?

Inlägg av Grim Nyberg »

Ah, det låter spännande. Kommer nog börja med en GBBR upper och finjustera så att bössan är driftsäker och senare då bygga med en 80% upper.

Jag har dock svårt att hitta dessa? Verkar mest vara lowers pga dom amerikanska lagarna?
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Skriv svar