GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Logon
Inlägg: 52
Blev medlem: mån feb 03, 2014 12:09 pm

GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Logon »

Tjena!
Någon som har testat devilhunter modden till sina GHK magasin?

För ni som är ovetande så är sätter man på en påfyllningsventil på sitt Co2 magasin (12gr) vilket gör att den kan fyllas på från extern co2 tank

Detta fungerar även på GG magasinen (rekommenderar jag ej öht!)

(Hur man gör modden)
https://www.youtube.com/watch?v=n9vaH7Kb32A

(Lite allmän info om modden)
https://www.youtube.com/watch?v=PEN3nSD678A
https://www.youtube.com/watch?v=YC2bnZb-jT0

(en snubbe som använder ett GG magasin och får 5 magasin på 1 påfyllning full auto)
https://www.youtube.com/watch?v=Dma5y11DyhU

Jag har själv beställt allt jag behöver för detta, moddad brandsläckare osv så återkommer med min egna erfarenhet men tänkte höra om någon annan försökt detta!

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Vesslan »

Varför inte gg mag? Mig veterligen så är dom säkrare att dh modda än co2 mag.

Tror dock inte det är nån fara med nån av maggen om man kollar dom efter spelen så dom inte blivit skadade. På co2 maggen så skulle jag byta den tomma co2 patronen rätt frekvent så man inte använder samma patron hela tiden. Vilken varit grunden till dom få magasin som exploderat.

DET gg magget som har exploderat gjorde det pga av att ägaren hade tappat det o lyckas skada ena tuben i magget.

Kommer själv dh modda mina gg magg inom kort. Samt köra oregulerat co2 då det varit många som haft problem med regulator.

Logon
Inlägg: 52
Blev medlem: mån feb 03, 2014 12:09 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Logon »

GG mag är ju inte gjorda trycket som co2 producerar så kan aldrig rekommendera det, ett litet fabriksfel som inte hade varit några problem för GG kan vara farligt med co2 därför jag tänker så, och vid GG mag måste man byta båda ventilerna till co2 så är ju lite dyrare.

Håller med om att byta 12gr co2 ampullen lite då och då! men co2 tuberna är ju gjorda för trycket så min känsla är att de borde vara mer "säkra" vid rätt användning då trycktoleranser osv är rätt. Vad skulle du säga är en bra påfyllningar per 12g? 20ggr?

(Är väl bara ett co2 mag som pajjat?) (och ett m14 mag GG?)

Så du tycker asså att köra co2 mag är det dummare av alternativen?

(sitter här med fingrarna på att beställa antingen 5 co2 eller 5 GG magasin så vore nice att få lite feedback av folk)

Kommer också köra oregulerad co2

Skulle också rekommendera att aldrig någonsin lämna gas i någon av dessa moddar för högsta säkerheten.

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Vesslan »

Maggen är uppbyggda likadant i tuberna. Alltså dom ser exakt likadana ut på insidan. Då kan man tänka som så att gg maggen har två likadana tuber som håller gasen, i co2 maggen så är ena tuben uppbyggd att hålla co2 patroner som ska byttas när dom är slut.

Dom flesta även jag resonerar att om dom är uppbyggda likadant i tuberna som ska hålla gasen/co2 så borde ju gg maggen vara det vettigare alternativet då dom är byggda för att fyllas på om och om igen.

Har ägt både m4 och ak mag co2 som gas. Båda funkar till dh modden helt klart. Dock viktigt att man kollar dom noga efter användning.

Co2 patronen skulle nog jag byta efter två fyllningar då jag hellre är "safe then sorry"

Visst blir det dyrare att bygga om gg mag men du behöver aldrig byta tomma co2 patroner. Så gg maggen är en engångs kostnad och co2 behöver du fortfarande köpa co2 patroner.

Logon
Inlägg: 52
Blev medlem: mån feb 03, 2014 12:09 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Logon »

Förstår resonemanget helt klart, skulle nog välja GG antagligen om jag inte redan beställt Co2 :lol:

Får väl se hur det går annars får jag sälja dom!

Fan vad du fick mig att tvivla på mitt egna köp!

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Vesslan »

Det funkar fint med co2 bara du är noga med att byta co2 patron frekvent samt tömma dom när du ska förvara dom.

Logon
Inlägg: 52
Blev medlem: mån feb 03, 2014 12:09 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Logon »

Var ju mer den där extra kostnaden för tuber...
Får ju typ 10 tuber för samma pris som konverteringen av ett GG magasin så efter 20 fyllningar per magasin går man back. (30 magasin då om man räknar en co2 12g räcker till 1 mag) Jag kommer nog leva farligt och byta var 3 dje påfyllning, har svårt att tro att det trasiga magasinet vi hört om är är något annat är en dålig 12grammare och otur, kan ju mycket väl vara så att det var varmt osv och trycket blev för stort.

Logon
Inlägg: 52
Blev medlem: mån feb 03, 2014 12:09 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Logon »

Nu är både 5kg tub, 20oz tub och en fillstation fixat

Bild

Bild

Nu väntar vi bara på Madbull ventilen och småventilerna till co2 maggen!

Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Puttelux »

Hur gick du tillväga för att få tag i 5kg tuben och allt du behövde till den? Och hur mycket har du fått pynta för hela fyllstationen? :)

Logon
Inlägg: 52
Blev medlem: mån feb 03, 2014 12:09 pm

Re: GHK Co2 / GG DevilHunter Mod

Inlägg av Logon »

Linköpings brandservice säljer dom för 1200kr (med stigrör)
Sen är det bara dra in på tacticalstore o skaffa flaskan / fillstation (typ 400kr)

Sen behöver du en sånhär http://www.evike.com/products/23851/

Skriv svar