WE M16 släpper gasen (och lite annat..)

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: WE M16 släpper gasen (och lite annat..)

Inlägg av SonOfaGun »

Har 7 magg, och det beter sig samma på alla magg.

Ja, precis, så kan det vara att slagstiftet ligger kvar på ventilen, kan ju sitta skit där som kärvar. Jag skall testa slagstiftet.

Berggren3
Inlägg: 44
Blev medlem: sön jul 07, 2013 5:38 pm

Re: WE M16 släpper gasen (och lite annat..)

Inlägg av Berggren3 »

Hur länge har du haft bössan och hur mycket är original?

På en we är nästan det första som blir dåligt stiftet som slår på magasinventilen. Sen avtryckarhuset och bolt.

Hur många kulor har gått igenom den tror du? Och vet du om den är original invändigt?

Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: WE M16 släpper gasen (och lite annat..)

Inlägg av Puttelux »

Höftar lite med gissningar som kan orsaka problemet om du inte hittat någon lösning. Hop up-gummit skulle kunna vara defekt och tätar inte ordentligt vilket resulterar i att det inte blir tillräckligt med kraft för o skicka tillbaka slutstycket.

En annan orsak kan som tidigare nämnt vara att slagstiftet är slitet eller att hammaren varit spänd för länge så hammarfjädern tappat sin kraft (Men då borde den inte orka slå på ventilen).

Uppdatera gärna om du löst det eller inte och om du kommit fram till vad som är/var problemet :)

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: WE M16 släpper gasen (och lite annat..)

Inlägg av SonOfaGun »

Lite dålig på att titta i denna tråden se jag!

Min bössa är helt original, inget internt ä bytt. Jag har haft den nu i nästan exakt ett år. Kanske har skjutit 5-600 kulor genom den.

Jag har testat med ny gas och det gav ett bra resultat! Nu har jag skjutit 7 magg, patronvis samt helauto utan större missöden. Fick ett par eldavbrott där kulan satt fast i loppet. Men sköt loss den med ett "tomt" magg. Inte ett enda pysmoln.

Gasen jag köpte var Spartan power gas. Gasen innan var 101 inc, vilket jag tror är en jävla skitgas. Dels var det sjukt mycket silconolja i den, men sen tror jag den var för vek för a cykla mekanismen.

Men jag kommer fortfarande uppgradera lite interna delar inför sommaren. Så som Boltcarrier, Boltcatch och hopupgummi. Skall jag även byta hopup'en när jag väl är igång, och vad isf rekommenderas?

Tack för era inlägg!

/Soag

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: WE M16 släpper gasen (och lite annat..)

Inlägg av perlenbacher »

101inc är inte något man kör i gbbr M4:or. Kolla upp spartan powergas som du gjort, även guarder PUG och WE Nuprol.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: WE M16 släpper gasen (och lite annat..)

Inlägg av babymakerairsoft »

Hopup har du egentligen bara 3 val WE OEM, Angry Gun och RA Tech (Maple/New Age och flera andra är RA-Tech under ett annat namn som dem samarbetar). Jag föredrar Angry Gun hopup.

Denna gas kör jag, helt otroligt rekyl
http://www.garderoben.se/guarder-powerg ... alsearch=1

Skriv svar