We-tech M4A1 magsin som inte passar

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

We-tech M4A1 magsin som inte passar

Inlägg av Erebus »

Fick nyligen hem en We-tech M4A1 OB och har problem med att ett av magasinen inte går in i magwellen, magget går in en liten bit och sen tar det stop. Magget i fråga är ett "WE M16VN Short Type GBB Magazine", jag har testat med magget som följde med, ett mag som följde med SCAR-L och ett CO2 mag och alla dom passar men inte det korta.

Är det någon som vet varför, är det bara just det magget eller är det så med alla korta mag, eller är det så att vissa mag passar inte?
Och vad kan man göra åt det? Dvs ska man modda magget på något sätt eller är det bättre att fila i magwellen?

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: We-tech M4A1 magsin som inte passar

Inlägg av Dj_komodo »

Har ett sådant mag till mina WE m4 & 416 och dem funkar. Kan vara tight ibland, men testa att dra tillbaka bolten och sätt i magasinet när bolten är i det bakre läget och kolla om det funkar på det sättet.

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: We-tech M4A1 magsin som inte passar

Inlägg av Erebus »

Det är inte bolten som är problemet, det tar stop innan man kommer så långt upp.
Har bara en mobilkamera så vet inte om bilderna är så bra men borde iaf gå att se problemet.
Allt på den är standard we-tech, inget utbytt då jag fick hem bössan i måndags och inte hunnit göra nåt ännu.
20151008_090938.jpg
20151008_091023.jpg

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: We-tech M4A1 magsin som inte passar

Inlägg av Erebus »

Ingen som råkat ut för något liknande?
Är fundersam om det är lowern som är problemet eller om det är magget, samt om det är bäst att fila i lowern eller att försöka modda magget på nåt sätt.

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: We-tech M4A1 magsin som inte passar

Inlägg av Erebus »

Dom som är standard (30round) mag passar, har inte testat med några andra korta mag då jag endast har ett av dom.

ikos
Inlägg: 27
Blev medlem: fre maj 18, 2012 7:41 pm

Re: We-tech M4A1 magsin som inte passar

Inlägg av ikos »

Är det helt säkert att det är ett we och inte ett wa mag?

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: We-tech M4A1 magsin som inte passar

Inlägg av Erebus »

Köpte det från ehobbyasia och det kom i en kartong som det stod we på, det passar i min we scar-l (som även dom andra längre maggen passar till).
Skulle vara väldigt förvånad om det inte var ett we mag med dom sakerna i åtanke.

Skriv svar