Stark Arms???

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
MrPoppe
Inlägg: 3
Blev medlem: lör sep 12, 2015 1:39 pm

Stark Arms???

Inlägg av MrPoppe »

Hej!

Någon som har en pistol från Stark Arms?, fördelar/Nackdelar?

Jag letar efter en pistol att skjuta Dynamiskt skytte med (The AirSoft Version)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Stark Arms???

Inlägg av ohman »

Fördel:
* Snygg - Korrekta markings och verkliga dimensioner

Nackdel:
* Verkar inte hålla speciellt bra

Om du vill ha en pistol som bara fungerar direkt ur låda kolla på KWA/KSC eller TM.

Edit: Förtydligande, fördel/nackdel refererar till Stark Arms Glock :) Har ingen koll alls på deras övriga modeller.
Senast redigerad av 1 ohman, redigerad totalt 0 gånger.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Stark Arms???

Inlägg av kreator »

Rebrandad VFC m8! Fina pistoler men köp en TM Hi-capa för ipsc bygge.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Stark Arms???

Inlägg av perlenbacher »

@Gwlyddyn
Sen är ju frågan när man "haft" en sak i en längre tid, om den legat i vapenskåpet i 364 dagar av det året eller faktiskt blivit brukad till en högre grad för att man ska kunna ge kritik byggt på erfarenhet om dess pålitlighet och funktion :P
Ta det inte på fel sätt då jag omöjligt kan veta vad du gjort med din, du kanske har 100.000bbs genom din Stark arms, vad vet jag?
Själv spelar jag hårt med mina grejor och är uppe i en ganska hög "roundcount" med en WE G17 så den kan jag rekommendera om herrn känner för ett glock bygge.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Stark Arms???

Inlägg av Welle »

Jag skaffade en vfc (stark arms) glock 17 som jag använder flitigt, dels till målskytte men främst i spel. den har aldrig svikit mig och man kan även köra med co2 mag om man vill vilket har varit bra på vår/höst. Har dragit tusentals skott genom den
Dessutom kom min shortstokad direkt ut låda (samtidigt som sista skottsspärren funkar)

Om du kan tänka dig andra modeller för praktiskt skytte kommer de flesta inlusive mig, rekomendera en TM 5.1
Den är helt klart bäst direkt ur låda, skjuter långt och rakt samt har stort magasin, lider inte av cooldown och är sjukt rapp. Den är sedan väldigt trim/uppraderingsvänlig
Lite finare, lite bättre

MrPoppe
Inlägg: 3
Blev medlem: lör sep 12, 2015 1:39 pm

Re: Stark Arms???

Inlägg av MrPoppe »

-Tackar för alla svar, efter att ha grävt lite har en ny fråga dykt upp

-Finns Stark Arms G17 i olika generationer?, om så vilka har det varit strul med och framför allt hur känner man igen dom?

Jag är bara ute efter en Glock 17 variant och den skall vara så nära "production" som möjligt...

MrPoppe

Tigerhund1979
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jun 14, 2015 7:34 pm

Re: Stark Arms???

Inlägg av Tigerhund1979 »

Generationer vetefan, men jag har en Stark Arms Glock 17 Gen.4 som inte höll särskilt bra. En liten bit av hammaren bröts av. Detta har medfört att hammarfjädern bara sitter där. Hammaren slår alltså inte fram, vilket gör pistolen obrukbar. Detta beror på dålig kvalitet i godset då delar mycket lätt bryts av. Jag har sökt efter en ny hammare på nätet men jag hittar inget och jag har meddelat Stark Arms om problemet, samt skickat bild på den trasiga delen, men de har inte hört av sig över huvud taget trots att det var en månad sedan jag meddelade dem, så deras kundtjänst är inget vidare bra.

Detta är min andra Glock från Stark Arms (den första var trasig direkt ur lådan), så jag skulle hålla mig borta från Stark Arms om jag vore du, och det är jättesynd eftersom pistolerna utåt sett är mycket fina och känns väldigt bra i handen. Inuti är det tyvärr mindre bra.

Gen.4 skiljer sig från Gen.3 genom ett annat mönster på kolvens greppytor och utbytbara bakkappor som gör kolven tjockare åt folk med större händer, samt att den har en annan rekylfjäder.

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Stark Arms???

Inlägg av Dj_komodo »

Vet inte vad du menar med olika generationer. Visst finns det gen3 och gen4 men det är bara det yttre som skiljer, dem har i stort sett samma interna delar.
Vill du ha ett glock som är så lik originalet out of the box så är stark arms rätt märke. Vill du ha en glock för dynamisk skytte så är stark arms fel märke, mediokra interna delar och dåligt med uppgraderingar tyvärr. HK3P (WE) har en glock 17 som är rätt lik originalet, den har rätt bra uppgraderingsmöjligheter. Samma sak gäller TM men då måste man köpa mantel och lower för att få den att se ut som originalet. Både TM och HK3P (WE) är lite bredare än originalet så dem kommer inte in i ett original g17 hölster. Personligen skulle jag köpa KSC/KWA G17 som är bäst prestationsmässigt, dock måste man köpa ny mantel och lower för att den ska va lik originalet.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Stark Arms???

Inlägg av perlenbacher »

Skulle hellre kört WE/HK3 än KWA. Mina 2cent..
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Uffe_C
Inlägg: 28
Blev medlem: lör nov 08, 2014 7:39 pm

Re: Stark Arms???

Inlägg av Uffe_C »

Har en Stark Glock med CO2, går som en dröm men kan behöva lite inital kärlek för att mata fram ordentligt. Sedan är det inga problem. Underbar rekyl, ett monster på full-auto. :)

/u

Skriv svar