Ghk m4, bolt lock bekymmer

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Ghk m4, bolt lock bekymmer

Inlägg av KingPanda »

Tjena !

Jag har som rubriken säger, en ghk m4 och har med tiden fått problem med att slutstycket inte låser sig när sista skottet är avfyrat.

För att åtgärda det köpte jag nytt slutstycke, då det inte gick att rädda det gamla fastän jag provat fila.
Köpte även helt nytt bolt stop kit, och bytade.

Problemet kvarstår fortfarande ! Sistaskottspärren ger ingen effekt.
Det låser sig ibland när jag mantlar för hand, med magasin i, men bara ibland, och när det väl låser sig så räcker det ibland att man rör lite på bössan så åker slutstycke fram igen, innan man fått i nytt magasin.

Någon som har erfarenhet av detta ?

Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: Ghk m4, bolt lock bekymmer

Inlägg av Puttelux »

Låter märkligt.. "guppar" stoppet när du gläpper på boltreleasen? (jävla swängelska)

Slipar man på rätt ställe och i rätt vinkel borde slutstycket kunna fungera bra i flera år så det låter som det är just stoppet som inte glider upp som det ska. Har du smörjt ordentligt och beter sig fjädern som den ska? Har du bara originaldelar?

6 juli 2015, 19:39:

Och har du kollat så magasinet/magasinen fungerar som de ska och trycker upp pinnen som fångar slutstycket?

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Ghk m4, bolt lock bekymmer

Inlägg av KingPanda »

Ja fjädern verkar vara som den ska, om du menar den som går till bolt stopen.
Även rekylfjädern verkar vara intakt från åverkan.
Bytade allt till bolt stopen, fjäder, bolt stop och den delen som magasinet trycker upp och låser bolt stopen mot slutstycket.

Beställde nya delar till magasinen som trycker upp blt stopen, får se om det hjälper.

Allt i den är standard ghk m4 delar.

Norqvist
Inlägg: 8
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:05 pm

Re: Ghk m4, bolt lock bekymmer

Inlägg av Norqvist »

Har ingen erfarenhet av GHK's M4. men går slutstycket tillräckligt långt bak så boltstop'en
hinner/kan vinkla upp sig ordentligt?
på min INO M4 och mitt G&P M16 så finns det brickor längst bak i buffertuben
som går att ta bort. vet inte om det finns det på GHK.

//Norqvist
Autenticitetsfreak
Inokatsu M4 MTW SOPMOD 2010 Super Version /RS Aimpoint CS /Invisible Sights PEQ-15
Inokatsu M4 MTW SOPMOD 2011 Super Version /RS LMT Crane stock
VFC SCAR-H GBBR /SpecterDR 1x-4x
VFC FN FNX
Umarex USP Tactical (HL2)
TM Glock 17

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Ghk m4, bolt lock bekymmer

Inlägg av KingPanda »

Så, då har jag löst det, efter att jag bytade hop up gummit så funka allt som det skulle igen :)
Hittar inga defekter på det gamla gummit med blotta ögat, men i soptunnan åkte det där det hör hemma, rest in paaaaaain !

Skriv svar