Införskaffande av GBBR, åsikter

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: Införskaffande av GBBR, åsikter

Inlägg av Puttelux »

Har en eller två GHK M4or och den ja spelar med går riktigt bra, rolig rekyl o stabilt system och känns väldigt realistiskt o mecka med då den påminner om ett riktigt gevär i uppbyggnaden.

Vissa delar är milspec andra saker inte. Buffertuben är milspec och den tar riktiga eldväljare men de är svåra o få tag på. Pistolgrepp är mil spec men gängorna för ris är aeg spec. Invändigt är det GHK's delar som gäller och som du sa allt är stål från start, inga komplicerade delar utan väldigt simpelt och realistiskt och jäkligt stryktåligt. Magasinen kärvade lite i början med kulor som fastande strax under så dom inte matades in i pipan men det märker jag inte av längre. Sköt ibland 2-3 skott i semi men det löstes med en enkel fix.

Har också en VFC HK417 som ja inte spelat med än och den känns lite billigare i kvalitén, inte lika robust som GHK. Den har invändigt en egen uppbyggnad och det är VFC's delar som gäller där.

Berggren3
Inlägg: 44
Blev medlem: sön jul 07, 2013 5:38 pm

Re: Införskaffande av GBBR, åsikter

Inlägg av Berggren3 »

Har bara erfarenheter från we. Har 3 karbiner hemma och jag gillar dem. Men räkna med att byta delar efter x antal 1000 skott. M4an fick jag byta triggerhouse i efter ca 2000 skott. Msk;n efter ca 40 000 skott. Pdw;n har klarat sig en sålänge. Dock inte skjutit mycket med den. I övrigt jäkligt nöjd, om man vet hur man skruvar med dem, samt har vilja till det!

Skriv svar