Köp av M4 gbbr, tips på bössa/tillverkare?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
SaimoN_
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jun 09, 2012 10:48 pm

Köp av M4 gbbr, tips på bössa/tillverkare?

Inlägg av SaimoN_ »

Tja, tänkte höra mig för om lite goda råd ang. Gbbr.

Lutar åt att kanske återigen sjunka ner i gbbr-träsket efter att mestadels kört aeg (Ägde en WE M4 gbbr för mer än fyra år sedan, då gick en bit av nozzeln sönder,och jag sålde iväg den).

Vad rekommenderar ni rent generellt för märke om man letar efter en M4 gbbr? WE, WA, G&P, G&G, King Arms, GHK, KJW/Tanio Koba?

Varför jag undrar är bl.a för att jag vet att ju AGMs helmetall-klon på WA-systemet finns och går för runt 1500-lappen. Inga trademarks dock, men det gör mig ingenting. Sedan så finns ju RA-Tech ifall man skulle vilja uppgradera bössan internt. (Antar att deras grejer som är till WA även borde passa AGM? Vet dock att RA-Tech även gör saker just till AGM).

Vad jag vill komma till är att jag har en i bekanskapskretsen som håller stenhårt på sin WE, och det är världens i särklass bästa bössa, tydligen. Dock är ju WE ett eget system som bara tar dina egna magasin, medan WA-systemet är kompatibelt med flera olika tillverkares magasin. Vad gör WE så "mycket bättre" än ett annat märke? Den frågan kan jag ju även applicera på övriga tillverkare. Vad gör ett märke sämre eller bättre än något annat?

För rent krasst, om man bara ser till materialet de flesta bössor i M4-serien är gjorda utav, så är de oftast snarlika (någon slags aluminium-legering/alloy). Somliga säkert bättre än andra no doubt, men utan något riktigt bra sätt att ta reda på kvalitéten på materialen hos olika tillverkare (vad för typ av legering osv), och sett utifrån att det ändå handlar om just airsofttillverkare i Asien, så får man anta att de flesta bössor rent tillverkningsmässigt liggee på en ungefär jämlik nivå. Sen kske vissa tillverkare gör bättre CNC-fräsningar än andra, vad vet jag.

Har från olika håll läst att AGMs M4 gbbr har fått både lovord och ris, mestadels ris så därför frågar jag innan ev köp.

Men återigen, vad rekommenderar just du för typ av M4 gbbr? Hoppas på att få höra lite olika synvinklar :)

Tack på förhand!

9 maj 2015, 11:17:

Flertalet visningar, inte ett svar. Nog för att sökning på google kan ge ett flertal olika svar, men ville helsr höra med er innan ev. köp. Alla har olika åsikter om sina saker, vill bara få en bredare insikt.

Men kan väl då passa på att fråga om någon specifikt har ägt eller äger en AGM M4 gbbr? Hur är den? 1500 kr verkar ju sinnes billigt.

Eller bör jag satsa på en M4 i en högre prisklass, iaf vilken?

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Köp av M4 gbbr, tips på bössa/tillverkare?

Inlägg av perlenbacher »

WE Gbbr
Gen 2 mag.
Npas.

Youre all set.
Senast redigerad av 1 perlenbacher, redigerad totalt 0 gånger.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Köp av M4 gbbr, tips på bössa/tillverkare?

Inlägg av Majoren »

I expected more of you Perlen... I'm deeply dissapointed..
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Köp av M4 gbbr, tips på bössa/tillverkare?

Inlägg av KingPanda »

Jag har en ghk m4, har fungerar bra hittills utan problem, så den skulle jag rekommendera

Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: Köp av M4 gbbr, tips på bössa/tillverkare?

Inlägg av Puttelux »

Mera reservdelar till WE än GHK stämmer nog inte riktigt då varenda liten skruv och del GHK består av finns på www.samoon.com.tw

Därimot finns de mer smått krims krams till WE men de e sånt som tiden jämnar ut :) Nöjd med min GHK men va ja hört är båda bra system

Skriv svar