Greengas vs Butangas

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
poppop
Inlägg: 27
Blev medlem: ons maj 30, 2012 6:38 am

Greengas vs Butangas

Inlägg av poppop »

Tjena! tänkte höra om det är några gasanvändare som har övergått till butangas (det är väll butan som man "ska" byta till ? )
Isåfall, vad är det för gastub ni kör med och vart hittar man en bra fungerande ventil?
och hur värt är det att byta ? några andra tips och hör-värda erfarenheter ?

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av p33krN »

Det är propan (gasol) man ska byta mot. Frågan om det är ens värt det när denna gasen finns att köpa: http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=13012
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

poppop
Inlägg: 27
Blev medlem: ons maj 30, 2012 6:38 am

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av poppop »

Ahh , tyckte jag blandande ihop gaserna lite :) så de skulle alltså inte bli mycket mer värt om man köper tex: http://biltema.se/sv/Fritid/Friluftsliv ... -st-17595/. + lite silikon? för problemet som jag tycker, är att green gas är svåråtkomligt där jag bor. (självklart är det enkelt att beställa hem från så som vapenbutiken)
Men det blir isåfall enklare om man kan köpa från jobbet , dit man ändå går varje dag.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av TwinkleDew »

Frågan är om den har rätt ventil, men om den har det... 4 gasflaskor för 80 spänn plus biltema silikon spray för 45. Och silikonflaksan räcker ju typ i en miljon år.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

poppop
Inlägg: 27
Blev medlem: ons maj 30, 2012 6:38 am

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av poppop »

exakt. å då är frågan vart man får tag på en ventil som passar ? jag tog mig tiden att kolla på butanflaskan på jobbet, den ingick ett sett med ca 5 olika ventiler, ska ta med å jämföra med greengas flaska imorgon :) kan då också passa på att kolla vad gasolflaskorna har för ventiler :)

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av Lazt »

har för mig de där har för stor mängd butan i sig för att det ska funka bra i gbbs.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av p33krN »

Dem verkar köra mycket med propanflaskor i USA. Kan tänka mig att det finns någon adapter. Kanske kolla evike osv?
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av Packe »

Har för mig att madbull har gjort en propane adaptor

http://shop.ehobbyasia.com/madbull-xg02 ... apter.html

Kan den vara nått?
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av p33krN »

Så länge det är samma gängor på flaskan som adaptern så borde det funka.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Devileye
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jan 13, 2016 5:25 pm

Re: Greengas vs Butangas

Inlägg av Devileye »

Ett sätt man kan göra är att ta en gammal green gas flaska göra hål i botten täta fast gasol tuben och vips så har man ett som passar

Skriv svar