Mp5 gbbr

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av Welle »

Nån polsk sida har väl dom inne för runt 350 euro
Lite finare, lite bättre

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av MODDAN »

Har själv långtgående planer på en GBB MP5, och jag kan inte annat än instämma i kören ovan (för då blir jag nog stenad... speciellt av Welle... han är en riktigt ogin och elak djävel IRL... :roll: ). WE är vägen att gå. Men det skall sägas att VFC:n ser mer vacker ut. De har alla rättigheter till gravyr, upphovsrättsskyddat material... bla bla bla... men hela mekanismen i sig är rätt antiorgasmisk, för att vara snäll. Deras sistaskottsspärr är defacto en eftertanke. De märkte att bössan inte slutade skjuta efter sista skottet avlossats, vilket man kan se i bland annat WGC:s tidiga videor på skapelsen, och att folk överlag gillar realism. Speciellt när det kommer till GBBR. Alltså tillverkade de en ny magasinföljare med en pigg som sticker upp när magasinet är tomt vilken fysiskt spärrar slutstycket så vapnet inte kan skjuta mer. Det är en lösning på problemet, ja, dock gör det att man får en tämligen fin glipa frampå patronutkastet, samt att det klickar till när man tar ut magasinet då slutstycket då slår i patronläget (givet att man inte laddar om på RS-vis och låset upp slutstycket innan nästa magasin förs in). VFC bössan är porr, utseendemässigt, men utklassas tekniskt av WE:n även om den inte ser lika RS ut på insidan. WE:s funktion är mer RS tack vare att konstruktionen är mer airsoftanpassad. Kommer själv köpa mig en WE eller två så fort börsen tillåter... och det inte kommer ut några fler hagel på marknaden.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av Puttelux »

Någon som köpt en liten rackare än som har några tankar och åsikter?

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av NonEx »

Har en WE MP5 och har följt diskussioner och uppföljningar om dessa och har inte hört någon specifikt negativt om dom.

Ny innerpipa och gummi av TM VSR spec. är väl det som de flesta fixar ASAP men annars har jag bara hört positiva saker eller neutralt :D

Själv gillar jag min skarpt men har inte spelat eller skjutit den speciellt mycket.

Men ja, vilken som helst av WEs MP5 modeller vågar jag ställa mig bakom att rekommendera om man är sugen på en MP5 GBBR.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av Genocide »

Nonex....ny blir jag besviken. Inte skjutit eller spelat med den mycket. Men du kan rekommendera dem? Nääädu :P
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av NonEx »

Amen jag fibblar mycket med den :D
Man kan ju få en uppfattning av saker ändå utan att använda dom överdrivet mycket.

Det i kombination med allt jag läst ifrån andra så kan jag stå för det faktiskt :D

Men jag förstår vad du menar :p

Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av Puttelux »

Går emot kören då o plockar hem en vfc

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av Grim Nyberg »

För att lite halvt necro posta.

Det låter ju som att en VFC är vägen att gå om man vill ha massa RS delar på?

Är det mekaniken som spökar på dom pga dålig kvalitet på metall? Borde inte en RS lower om man moddar på en sån göra att den håller längre? (Vill minnas att jag träffat nån som berättade att han gjort så, när produkten fortf var ny)
Eller vilka delar är det som krångar/går sönder?

Om man vill slappa manöverhandtaget riktligt, är det nån speciell VFC version man ska ha då med ståldelar eller är det något man kan göra i en oändlighet på alla?
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Revan
Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 13, 2016 7:13 pm

Re: Mp5 gbbr

Inlägg av Revan »

Nått nytt på denna fronten? Är själv i köpbanor på en MP5 GBBR, är det WEs som gäller?

Tacksam för råd!

Skriv svar