uppgradera WE M4

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Berggren3

uppgradera WE M4

Inlägg av Berggren3 »

Hallå alla kunniga!
Har kollat runt lite på forumet men har inte hittat någon intressant tråd/fakta om detta ämne.

Frågan lyder:
Med vilka åtgärder/delar kan man uppgradera sin gbbr med, internt för att öka prestanda/utgångshastigheten?
Det jag har hittat är precpipor, men det kan väll knappast vara allt?

Tack på förhand för den kommande informationen!!

Mvh Berggren

Dj_komodo

Re: uppgradera WE M4

Inlägg av Dj_komodo »

Finns en uppsjö med uppgraderingar till we gbbr:) Ra-tech är dem främsta du bör kolla på. Co2 magasin & förstärkta delar så som nozzle, trigger, bolt osv

Berggren3

Inlägg av Berggren3 »

Tack för svar! Jag har co2 magasin i dagens läge och är riktigt nöjd med dem, menar du tex "triggerset" som D-gear säljer? Det står i infon att den delen förlänger gasflödet, längre gasflöd, ju längre går bössan antar jag? Det och en precpipa bör nog räcka ett tag eller?

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

har du cqbr versionen eller den med längre pipa? va kör du med för kulor? vikt på dem? hop up är bra att investera i å är inte så dyrt heller... har du plast nozzle eller har du uppgraderat till en aluminium nozzle?
http://www.airsofttaiwan.com/shop/goods.php?id=19 335kr inkl frak mot d-gears 480 fast jag skulle intet satsa så mkt pengar på att den ökar din fps dock...

Mitt bästa tips är följande: Så lång pipa som möjligt, bra hop up, inte lägre än 0,28g på kulorna. Kör du med co2 så bör du satsa på en förstärkt nozzle då den av plast går lätt sönder, har man npas så skruvar man upp den till max fps.

Berggren3

Inlägg av Berggren3 »

Bössan är den längre versionen, det sitter en plastnozzel på den i dagens läge, hopuphuset är nog orginal. Har tittat på ett nytt gummi dock, och det finns olika hårdheter på dem, fördelar/ nackdelar? Jag har 0,28 g i den och de fungerar fint. Dock så dubbelmatar den ibland, och ibland "rullar" kulan ut ur pipan vilket kommer bli grymt irriterande i framtiden.
Har man inte Max tryck utan npas? Trodde bara man kunde vrida ned styrkan med den :)

Tack för svar, det var givande!

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Jag använder mig av ratech hop up gummit, funkar rätt bra... Min kan dubbelmata ibland med:) jag har märkt att man nog aldrig kan få en perfekt eller felfri we gbbr hur uppgraderad den än är. Alltid är det något nytt som strular, fast halva nöjet för mig är att mecka och fixa med bössan:) Angående npasen så har du nog rätt, lite klantigt formulerat av mig där.

Berggren3

Inlägg av Berggren3 »

Okej, det är ett ganska vanligt problem alltså, det bör ju bero på att kulan,"smiter" förbi "hopuppluppen" vrider man hopen till Max så vill nog helst kulan hälsa på fåglarna.
Men alla dessa "hårdheter" på alla gummin då? Vad är det till för?

Berggren3

Inlägg av Berggren3 »

Kortfattat så kan man inte göra mycket mer en att köpa en bra precpipa samt hopup? Det finns inga andra internals såsom bättre packningar osv? Starkare gas kanske men den jag har är CO2 driven:)

nisse

Inlägg av nisse »

Hur många bulor laddar du magen med? Har hört att dom spökar om man laddar Max bulor i maggen
"Ninjas came with lions"

Berggren3

Inlägg av Berggren3 »

Problemet löst, köpte nytt gummi, och precpipa bådadera gör nog ganska mycket för att inga skott trillar ur. Det blir ju tightare!

Skriv svar