SRC G36 GBBR

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Santa
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:11 pm

SRC G36 GBBR

Inlägg av Santa »

Tjenixen! Såg nyligen att Rödastjärnan fått in SRC's G36 i GBBR format! :D
Nu undrar jag om någon här på forumet antingen äger den eller planerar att köpa. Skulle vara trevligt med en stor och smaskig recension.
Vågar inte köpa själv eftersom jag misstänker att den mycket väl kan vara som WE's G36. Som jag förstått det så var ju den relativt oduglig out-of-the-box.

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Acepalm »

Trodde WEs 'g39' var känd för att vara en av de bättre gassystemen :o
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Santa
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:11 pm

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Santa »

Jag har läst att den gick sönder väldigt snabbt. Dålig kvalitet på metallen och nästan allt behövde bytas ut mot RA-Tech's grejer.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Stag »

WE G39c sägs enligt min erfarenhet vara en av de bättre gasbössorna överlag, speciellt med tanke på sitt pris..
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Santa
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:11 pm

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Santa »

Jajaja, WE's G36 serie kanske inte är riktigt så bräcklig som jag trodde men nu är det inte den vi ska prata om ;) .

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Stag »

Nej såklart, men nu vet du att den kanske är bättre än SRC'n, så uteslut den inte bara. :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Paxz »

Jag hade inte varit rädd för att ge den ett försök. SRC tillverkar överlag allt för bra saker för priset de begär imo.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Erka »

Har suttit och letat efter information om den omtalade bössan, men har tyvärr inte lyckats bli visare.
Antar att någon måste vara först att ge sig ett försök. :)
Gör gärna en recension om du köper bössan!
Det ska bli intressant att se om magasinen mellan WE och SRC är kompatibla.
Deras äldre AEG G36 har jag endast upplevt positivt av även fast de fått utstå både det ena och det andra..

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av Kalle »

Kan väl bara inflika som WE-ägare att det enda svaga i en WE G39 är själva bolt carriern.
MEN, med "svag" menar jag då att den slits där den går emot hammaren. Hammaren är av starkare material än BC:n och gräver en grop i den så småningom.

Har dock skjutit många tusen kulor genom min och visst har det blivit en liten grop, men det är inget som över huvud taget påverkar funktionen. I övrigt så är det top notch på allt, det håller, håller bra och håller länge. Presterar fruktansvärt bra ur lådan så snack om att den skulle va kass ur lådan är rent BS.


Om någon äger eller skaffar en SRC så får ni/denne gärna slänga upp lite info då allt som har med g36or att göra är av intresse för oss tyskar!
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

WildCard69
Inlägg: 13
Blev medlem: tis maj 15, 2012 10:02 pm

Re: SRC G36 GBBR

Inlägg av WildCard69 »

Hittade en rulle på tuben om den:
http://www.youtube.com/watch?v=3U-YjxmoLKg
ICS MK18 Mod1 ASCU v2 -- Cyma 870 MCS -- KWC M1911 CO2

Det är inte vapen som dödar - det är farten...

Skriv svar