GHK Akm och CO2

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Mr_Wayne
Inlägg: 1
Blev medlem: mån maj 28, 2012 5:20 pm

GHK Akm och CO2

Inlägg av Mr_Wayne »

Tjena.
Jag ligger lite i valet och kvalet att skaffa mig en GHK Akm. Dregglar också lite över deras CO2-magasin. Har fått för mig att de är okej, samt att CO2 är pålitligare i kyla.
Vad har folk för erfarenheter av GHKs Ak-serie, och i kompination med CO2?
Vad bör jag tänka på när det kommer till denna kombination?

//Wayne

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: GHK Akm och CO2

Inlägg av Vesslan »

äger själv en ghk akm fast dock med gas magasin som hållt riktigt bra tills jag prova en hemma mod som resulterade i ett trasig hop up hus :/
men det är även en av få svagpunkter på bössan. har kollat på co2 mag även jag och det ser ut att hålla riktigt bra. ett extra hopup hus i metal och ett npas är nog det ända att rekommendera annars är det en urstabil bössa från låda :)

jocke83b
Inlägg: 39
Blev medlem: fre maj 18, 2012 8:05 pm

Re: GHK Akm och CO2

Inlägg av jocke83b »

Rätta mig om jag har fel, men har inte GHK en äldre och en nyare version?
Vilken är vilken?
Eller rättare sagt, ser man någon skilnad på dom?
Senast redigerad av 1 jocke83b, redigerad totalt 0 gånger.

Grodlund
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:32 pm

Re: GHK Akm och CO2

Inlägg av Grodlund »

Min GHK AKMS är bara strax över en månad gammal och jag älskar henne!
Kan inte hitta ett enda fel med bössan! Det är det bästa köpet jag gjort.
Jag köpte ett uppgraderat rekyl-paket från Haephestus, innehållande en Rekylfjäder (i RS-utförande) samt den lilla spärren, duvet, som håller rekylfjädern på plats, samt låser fast topplocket, i stål.
När du får bössan är den spärren en av mycket få bitar, som inte är i stål, och den slits ut så fort så de e helt sjukt (på mindre än en månad syns ganska nämnvärt slitage)

Man får ju ett gas-magasin levererat med bössan, men utöver det har jag bara köpt Co2 magasin, och efter lite inledande krångel (viewtopic.php?f=83&t=13466), är jag överväldigande positiv till det.
Det tar lite extra tid att ladda om, när man behöver byta patron, men upplevelsen är överlägsen gas-magasinen.

Jag älskar min GHK AKMS och kommer fortsätta köpa Co2 Magasin, även om de kostar en slant mer.
"Your pumping days are over, Megatron!" -Optimus Prime
"This calls for a very special blend of psychology and extreme violence" -Vyvian

Skriv svar