N.p.a.s "Problem"
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:03 pm
N.p.a.s "Problem"
Jag har en HK 4168 som jag nu har bytt till NPAS för att kunna kräma ur lite mer M/S ur den... Dock så nu när jag har ställer om den så skiftar det från ca 90m/s -> ca 128m/s
Så nu är frågan vad jag behöver göra mer för att få den gå högre i M/S (vill ha den upp i ca 155-160 m/s)??
Det som bör tilläggas är att min open bolt nozzel e paj i fram men det borde inte göra nån skillnad? Jag har dessutom smörjt ordentligt!
Så nu är frågan vad jag behöver göra mer för att få den gå högre i M/S (vill ha den upp i ca 155-160 m/s)??
Det som bör tilläggas är att min open bolt nozzel e paj i fram men det borde inte göra nån skillnad? Jag har dessutom smörjt ordentligt!
Re: N.p.a.s "Problem"
Vad jag har förstått så installerar man en NPAS för att kunna få ner utgångshastigheten, oftast för att kunna skifta mellan CQB och Auto B trim.
Jag har dock sett videos på youtube där de kan justera utgångshastigheten mellan 90m/s till 160m/s som du säger. Detta med Co2.
Den utgångshastighet du säger att du får är den samma som jag fick höra att jag skulle kunna ställa in när jag skaffade min 4168 med NPAS.
Jag har dock aldrig chronat den, så vad den gör i realiteten har jag ingen aning om.
Kör du med gas eller Co2? Det gör skillnad. (Co2 är förvisso också gas)
Jag har dock sett videos på youtube där de kan justera utgångshastigheten mellan 90m/s till 160m/s som du säger. Detta med Co2.
Den utgångshastighet du säger att du får är den samma som jag fick höra att jag skulle kunna ställa in när jag skaffade min 4168 med NPAS.
Jag har dock aldrig chronat den, så vad den gör i realiteten har jag ingen aning om.
Kör du med gas eller Co2? Det gör skillnad. (Co2 är förvisso också gas)
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:03 pm
Re: N.p.a.s "Problem"
Jag kör med gas i nuläget men kommer gå över till Co2 när det blir lite kallare ute igen (Vilket jag hoppas dröjer)
Jag kikade oxå på nå video där den gjorde runt 160 m/s efter att ha bytt till NPAS, Men det var ju dock en M4:a och vet inte om den hade vart strypt innan
Jag kikade oxå på nå video där den gjorde runt 160 m/s efter att ha bytt till NPAS, Men det var ju dock en M4:a och vet inte om den hade vart strypt innan
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:03 pm
Re: N.p.a.s "Problem"
Bättre att komma med en kreativ kommentar?
Re: N.p.a.s "Problem"
Du har en trasig nozzle, bör du inte åtgärda det första för att utesluta problem i största möjliga utsträckning? OM den fortfarande strular efter detta så skulle jag felsöka npasen.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"
Re: N.p.a.s "Problem"
Ehh! Om man har en original nozzle som gör ca 125 och jag vill ha mer M/S så är det alltså en Npas jag skall ha. Trodde att det bara gick att få lägre M/S med Npas!
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:03 pm
Re: N.p.a.s "Problem"
Verkar som att man inte kan skruva upp så väldigt mycket med Npas för att öka utgångshastigheten, Men den går att använda för att skruva ner trycket däremot
Ska kika mera på det och återkommer
Ska kika mera på det och återkommer
Re: N.p.a.s "Problem"
Vad gör original nozzle med en NPAS?
Är det 90 - 130 ca?
Är det 90 - 130 ca?
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'
FEAR, A07 'Viking'