El eller Co2 för vinterspel?
-
Re: El eller Co2 för vinterspel?
Verkar som det blir g36cv då. Den kostar 1500kr på ehobbyasia och 2300kr från strikerairsoft. Vilket är billigast i slutändan om man räknar in frakt och tull? Är det lönsammare att köpa den inrikes? Btw, om det står 8.4v 1700mAh på batteri, kan jag stoppa i ett sådant där 7.4v lipo 1200mAh då? Och vilket batteri rekommenderas? Jag är helt ny på aeg. Min enda erfarenhet är en dboys m4a1 som bara strulade. Fick nog av den och beställde gbbr från d-gear istället.
1500 plus frakt gånger ~1,3 = slutpris om du beställer utanför EU. Angående Lipot så, ja. Det kan du. 

"We're surrounded. That simplifies things."
-
I en G36CV måste du ha 9.6 volts eller 7.4 LiPo. Ett 8.4 är för svagt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
-
Så det blir alltså billigare att beställa från Sverige då, skulle ett Firefox 7.4v LiPo 1200mAh funka då? Fanns inte så mycket att välja på hos strikerairsoft. Hur stort batteri kan man ha (mått)? Vart stoppar man det?
-
Batteriet har du i handguarden. Ett Firefox 1200 mAh borde passa utmärkt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Även gunfire.pl har Umarex G36CV, ingen extra moms/tull på den. Troligen är det det billigaste alternativet.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Så nu har jag beställt en sådan g36cv som ni rekommenderade. Det fick bli en sandfärgad för svart va slut, men det gör inget för jag ska måla den vit. Beställde även 2x http://www.strikerairsoft.se/tillbehor/ ... 0-rds.html hoppas möget passar
Tack så hemskt mycket för alla fina tips angående mitt vintervapen! Ska skriva en recension med lite bilder sen när den är målad och provspelad.
Ha det fint!

Ha det fint!