Tja!
Vad är korrekt gällande förvaring av magasin under en längre tid, gas i magasinet eller utan? Lite gas håller tryck på packningarna så det håller tätt men ser inte att detta skulle vara till någon fördel när man förvarar dem. Har 6 st. Magasin till min GBBR som håller tätt efter 3 år. Har aldrig förvarat dem med gas i. Enda jag har gjort är att spruta lite silikon i ventilen där gasen kommer ut. Hur gör ni?
Angående förvaring av magasin.
Re: Angående förvaring av magasin.
Rumstemp, medium luftfuktighet och mörkt (mest inte i direkt soljus) samt med lite gas i och lite silikon på alla packningar är nog det optimala. Själv följer jag samtliga av dom fast utan gas i, inga problem för mig så långt.
Är ingen veteran men mina magg har alltid gas i sig kanske inte fulla men iaf så det håller ett visst tryck (har inte haft några problem).
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia
- Frederick II the Great, King of Prussia
Förvarar alltid mina mag med lite gas i, ett syfte är att jag innan spel lätt kan avgöra om jag behöver ägna något magasin lite extra kärlek...är det tomt så läcker det Kan inte säga att trycksättning av ventilen ger någon positiv effekt med säkerhet, men gasen i sig brukar innehålla en del silikonolja vilket gör det till en bra latmans metod att hålla delarna smorda...om man sedan gör som flera som skrivit här att man extrasmörjer så uppfattar jag det som en positiv extra bonus.
förvarar mina med gas i och smörjer alla ventiler / pakningar före och efter använding. Inga problem med mina WE magasin hitils men mina Western Arms magasin höll inte tät för 5 öre.