hade samma problem med mina GHK magasin till pdwn.
vet inte hur piercing toolen ser ut i we's men i ghks så har dom lagt lite smält lim i botten av den och den brukar mosas eftersom man skruvar i patronen ganska hårt och sen bankar ur patronen.
vad jag gjorde var att ta isär och skrapa bort "limmet" och sen klippte jag småbitar av smältlim ( som man fyller på i limpistoler) och sedan la ner bitarna i mellan rummet där du ser "limmet" på bilden.
sen tog jag en tändare och värmde up limmet tills det började flyta. sen lät jag den svalna lite så det inte var helt flytat och så att det fick lite fäste i botten. innan det blev helt stelnat så pressade jag dit en tom patron så att limmet skulle forma sig efter patronens form. nu funkar det klockrent bara jag inte skruva dit patronen för hårt. för då finns det risk för att limmet följer med ut. har också alltid en liten klick silicon olja på patronen jag stoppar i.
ett annat alternativ är också att linda 2-3 varv med gängtejp runt varje patron och sen en klick silicon olja.
bild för att visa "limmet"
http://samoon.com.tw/gun-parts/ghk-co2- ... rcing-tool
vad jag letar efter nu är något lite mer tillförlitlig "piercing tool" från andra märkens magasin. har hört att gängorna dom är fastskruvade i borde vara universala.