WE G39, m4 eller scar? OB

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
sweddler

Re: WE G39, m4 eller scar? OB

Inlägg av sweddler »

har en Hk 416 och en SCAR - L från WE, en kompis har en WE g39, alla funkar bra, min SCAR köpte jag begagnad här på forumet, plockade ner och smorde den, sedan inte några jätteproblem, den har iofs i princip alla ra tech prylar man kan ha, HK 416 köpte jag utan uppgraderingar och väntar fortfarande på dem, men funkade bra bara på gas. polarens G39 är i princip i orginal , funkar fint den med. på min scar var hingplaten redan bytad, har nu kört ett par tusen boll genom den sedan jag köpte den för cirka ett halvår sedan. maggen funkar bra för mig, mest lite strul med co2 maggen, men med regelbunden smörjning så brukar d lösa sig. att tänka på är att scaren har en del delar som är annorlunda från WEs m4,hk 416, såsom själva bolt konstruktionen. SCaren är lite klöddigare att ta isär, (lossar lowern drar ut lite sprintar, sedan bolten,) men när man kan det kan man göra de hyfsat snabbt. sen gillar jag det höga mettaliska ljudet från min scar, tenderar att skrämma många, kommer inte på mer just nu, men lägger till om jag kommer ihåg mer av mina erfarenheter.

Mvh Sweddler
What happens when you play a country song backwards?

Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!

Barbie

Inlägg av Barbie »

Vännen till Sweddler här!

Allt stämmer i princip glömde dock några detaljer, hans scar var fulluppgraderad med ra-tech delar när han köpte den samt att hans scar har den förstärkta bakstycket av metall vilket vissa av we scar tidigare modeller inte har, något att tänka på när du köper en se till att det är metall bakstycket det är den delen som stocken sitter fast i, har en tendens till att spricka annars.
Oavsett vilken we GBBR du köper måste du byta ut hop-up spacern den som sitter i är stenhård gör så kulorna flyger upp i himlen, we scar och hk416(M4:an också) är lite krångligare att byta hop-up spacern på speciellt hk416, G36 är lite simplare att mecka med oavsett vad det gäller.
Här har du en hyfsad cirka pris på de olika att uppgradera fullt G39:an cirka 2000-2500kr/Scar cirka 2500-3000kr/HK416 cirka 3500-4000kr detta är med D-gears priser på delar.
Den största skillnaden mellan scar,hk416 och G39:an är att G39:an går att ställa ner under 100m/s med NPAS från början detta går icke med de två andra där måste uppgraderingar göras för att kunna sänka hastigheten med co2 maggen därför med gas maggen cyklar inte bolten helt på 100m/s på HK416 och SCAR.

Den större skillnaden på scar och HK416 är att nozzlen måste bytas i hk416:en för att kunna köra co2 mag!
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

kreator

Inlägg av kreator »

Man behöver inte byta hopspacer, om man kan tänka sig att köra på tyngre bb's.
Jag kör på 0.30+ i mina och det funkar fint som fan. Får en sjuk kulbana med G39:an, går långt som aset.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Barbie

Inlägg av Barbie »

Lite problematisk om man vill kunna faktiskt spela med den som rifle eftersom dom flest ställen tillåter bara en utgångshastighet på max 130m/s på ett säkerhetsavstånd på 10-20m beroende på var man spelar.
Som du själv sa så måste man mer eller mindre köra med 0,30 kulor för en bra kulbana men har man faktiskt ett trim på 110m/s då kan folk duka för kulorna och köra Matrix ;)
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

GoXi

Inlägg av GoXi »

Hej!

Har nu haft en bra tid på mig att samla ihop information om GBBr men har ännu inte kommit fram till vad som ska väljas.

Jag undrar nu om We scar m4 OB med V2 mag kan jämföras med KJW m4 V2 i driftsäkerhet?
Har hört mycket bra om KJW m4 men har även hört att v2 bolten är sämre än den första "gummibands bolten" dom hade. Hur mycket sämmre är den?
Undrar även om We scar ob är någon vidare bra out of box eller måste man lägga på en massa pengar på att de ska fungera att spela med ute på fältet? Krånglar dessa mycket jämfört med en KJW m4?

Som ni ser så är jag väldigt grön inom detta område och vill gärna välja en bra GBBr att börja med men inte allt för dyr.

All info är bra info! Uppskattar varje svar :)

NonEx

Inlägg av NonEx »

Det enda jag kan säga om det är att KJW må vara mer driftsäker men ser inte ens hälften så bra ut som en WE och är inte lika kompatibel med RS delar och tillbehör.

GoXi

Inlägg av GoXi »

Okej!
Tänkte att det kanske är svårt att jämföra en m4 plattform mot en scar. Vad sägs om en we hk416 OB eftersom den är någorlunda som en m4 men snyggare i mina ögon :D
Jag gillar m4 modellerna rejält, och med rail som täcker en stor del av barreln ser bara bättre ut tycker jag, samt att stanag magasinen är så kompakta och smidiga.
Kommer det gå att köpa en We HK416 smörja den lite och direkt ta ut och köra på fältet eller kommer den att faila mig? Jag lär nog bara köra på gas (guarders gas har jag hört är bra), kommer den behövas uppgraderas direkt eller kan den hålla utan större problem?

Har även hört att dom nya we v2 maggen för openbolt är bättre och nästan läckage fria? Stämmer det eller kommer jag få problem med maggen?

Har väldigt svårt för mig att välja som ni ser ^^

/GoXi

NonEx

Inlägg av NonEx »

Jag spelar inte med mina GBBRs men du får nog räkna med att där är saker du kommer vilja uppgradera och saker som kommer behövas bytas ut, för eller senare.

GoXi

Inlägg av GoXi »

Okej! :)

Är det något som kan säga sitt tycke om WE Hk 416 OB? Just nu lutar det åt det hållet men vill helst inte springa runt med en bössa som krånglar ute på fältet. :?

Hur fungerar WE 416 stock? Jag kommer bara köra Green gas (mer exakt Guarders gas typ)
Är de nya v2 maggen läckage fria eller ett elände?

/GoXi

sweddler

Inlägg av sweddler »

JHar en hk 416, we , håller på att uppgradera den, för co2, för att köra greengas , behövs ingen modifiering mer än inköp av npas (200 kr) om man bara tänker köra då det är lite varmare ute, detta om man kör basbössan , kör du ra tech bössan , får du npas med, men bössan kostar ju ett par tusen, kronor mer. med guarder power up som ja körde med innan gick d bra, har ej kört deras greengas, kört med andra märken med och är mest asgs jag blivit missnöjd med, magasinen jag har är den senare versionen och d funkar bra med silikonsmörj och att man lämmnar lite gas i alternativt fyller på lite gas i maggen innan man lägger dem åt sidan efter spel, min stock funkar bra , ser ut som en vanlig m4 kolv , vet ej om det är den du menar eller om d kommit en ny kolv? , har du fler frågor svara jag gärna så gott jag kan , jag har en ob hk 416 förresten . Med vänlig hälsning, erik svedrell
What happens when you play a country song backwards?

Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!

Skriv svar