Puggen: Användaren NonEx skriver om är nog mig. Jag kontaktade UPS för någon månad sedan angående import av airsoftvapen/delar. I deras policy står det att dom inte fraktar vapen/delar, men att det finns vissa undantag. Airsoftvapen/delar är ett sådant undantag.
Alltså UPS fraktar airsoft. Så länge det endast kan drivas av luft, fjäder eller co2. Allt annat är ju, strikt tolkat, licenspliktigt (läs gbb).
UPS är dom enda som vågar ta i våra importer, alla andra skickar tillbaka om dom vet vad paketen innehåller. Du hade tur som inte fick ditt paket returnerat en andra gång av posten.
Tullen och våra GBBR
Re: Tullen och våra GBBR
FYI har tagit emot 2 UPS paket ifrån RedWolf och AirsoftGlobal respektive senaste 2 veckorna utan problem.
Senaste gjorde jag till och med så att jag mailade på förhand till UPS och uppgav innehåll, eller, "Försändelsen innehåller inga airsoftvapen" skrev jag bara (var bara tillbehör). Så slipper man en dags fördröjning på förtullningsprocessen.
Senaste gjorde jag till och med så att jag mailade på förhand till UPS och uppgav innehåll, eller, "Försändelsen innehåller inga airsoftvapen" skrev jag bara (var bara tillbehör). Så slipper man en dags fördröjning på förtullningsprocessen.
går de inte längre o ta fedex från redwolf? jag har alltid tagit de frakt alternativet från dom dyrt men fan så fort de går och dom kommer hem till dörren 

RW levererar med UPS numera.