RA-TECH WE HK 4168 GBB Open Bolt

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Possum

Re: RA-TECH WE HK 4168 GBB Open Bolt

Inlägg av Possum »

Hur jag än skruvar hop upen sticker kulorna mer eller mindre uppåt. När jag har den nästan helt utskruvad så sticker den uppåt efter ca 30-40m. Från början drog den uppåt direkt, efter ca 10-15m
Nått enstaka skott går spikrakt?
Använder gasmag och uppskattar Npas 70-80% öppen. Kronar 110-120m/s (med 0.20g)
Jbu 0.28g kulor.

Nån som har ett tips på lösning på mitt hop up bekymmer?

Co2 maggen ger sanslöst med kraft och öser ut kulor runt bolten som mosas. Det händer även med gasmagget ibland men inte lika ofta. När bolten ska fånga kulan så sprätter ibland ett par fler ut i huset.
Gas blowbacken är dock inte Lika kraftig så inga kulor krossas.

Bara varit strul hittills med min hk. Vill så gärna få den att bli "pålitlig" . Den e ju så cool! :cry:

Mackan999

Inlägg av Mackan999 »

Possum: Har du en orginalbössa eller är den hottad med ra-techs prylar? Själv har jag mycket ra-tech, och inte haft en ända kula som gått sönder. Oavsett gas eller inställningar på npas.

Possum

Inlägg av Possum »

Original :(

DefconEagle

Inlägg av DefconEagle »

Jag skulle starkt avråda dig från att använda CO2 i en original bössa... Stort misstag, eftersom delarna inuti är för "svaga" för att klara av det höga trycket som CO2 har (rätta mig om jag har fel; green gas har ett tryck på ca 115 psi medans CO2 har något med 850 psi, så du ser vilken tryckskillnad det är). Kan inte konstatera vad som gått fel i din bössa men skulle gissa på att nozzeln tagit rejält med stryk, om inte hopup huset också påverkats.
Senast redigerad av 1 DefconEagle, redigerad totalt 0 gånger.

Possum

Inlägg av Possum »

Aha ok defcon. Stämmer nog väl. Iallafall så har jag bara skjutit ett par skott med co2. Jag ser inget som är direkt trasigt. Får investera i komplett ra tech uppgradering framöver.

Hur monterar jag ned pipan och kommer åt hop up etc för byte? Finns det någon visuell guide?

Mackan999

Inlägg av Mackan999 »

Demonteringsguide för we hk416 closed bolt:

http://www.youtube.com/watch?v=QutsWTxb ... ata_player

Förvisso closed bolt och ser lite anorlunda ut. Men principen är den samma.

Hymer

Inlägg av Hymer »

Har aldrig någonsin använt någon typ av AR plattform tidigare och jag undrar bara hur man fäster en sling? :) Vill ha en 1-punts sling fäst i typ stocken. Är det en rear swivel eller vad tusan det heter man ska ha?

Finns det hos svensk åf?

trubadur

Inlägg av trubadur »

Magpul PTS tillverkar airsoft-varianter på de riktiga men du kan ju även köpa RS versioner då det är de riktiga måtten.

Jag har ingen aning vilka som säljer sådana men d-gear, airsoftbutiken och röda stjärnan säljer ju we, så dom kanske har.

När du nu skruvar av den så se upp så att den lilla fjädern som trycker på stiftet till den bakre "assamble pin" inte försvinner eller böjs. Skruva bak muttern så långt det går och sedan försiktigt vrid på tuben så plattan vrids från fjädern. jaja, inte den bästa förklaringen.

Jag har en sådan här, funkar riktigt bra när man skall byta axel http://shop.ehobbyasia.com/magpul-pts-a ... rifle.html

sweddler

Inlägg av sweddler »

Jag kan intyga att det är som defcon säger, köpte min HK 416 open bolt begagnad för ett tag sedan körde in ett co2 magg och pajjade plast nozzeln direkt, i min enfald trodde jag att den var utsliten och köpte en ny orginaldel från HK, sköt 2 magg sen gick den isönder igen, skall nu lägga en beställning på metall dito.
What happens when you play a country song backwards?

Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!

Hymer

Inlägg av Hymer »

Någon Precpipa samt hop-up gummi som folket kan rekommendera?

Skriv svar