Hjälp med G39

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Cryxter

Hjälp med G39

Inlägg av Cryxter »

Hej köpte en WE G39 av min kompis härom dagen då han tröttnat på den (så gått som ny och oanvänd fick den billigt). Men jag är rättså ny överhuvudtaget på airsoft området och undrar vad ska man tänka på med gas gevär? Finns det några grejer som är extra viktiga att se efter. Och vart hittar man hop-up:en?
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

Acepalm

Re: Hjälp med G39

Inlägg av Acepalm »

Finns beskrivet i tråd efter tråd på både nya och gamla forumet.
Gissar att hop-skruven sitter i eller framför magwellen.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Kalle

Inlägg av Kalle »

Hopen sitter precis där slutstyckets (boltens) framkant vilar. Dra bak slutstycket så ser du en räfflad svart plastbit ovanpå den runda metallmojängen. Den justerar man vänster/höger för hop. Kommer inte ihåg på rak arm vilket håll som ger mer/mindre men det märker du.

Då den är så enkel att meka med att man gärna kan göra en genomgång efter varje gång man spelat, ta bort smuts, rengöra, smörja osv. Kolla gärna efter slitage också, det syns tydligt då metallens färg försvinner där det slits.
På min så har de två små stjärnskruvarna som sitter precis bakom nozzeln på bolten (om du ser den framifrån), alltså in mot boltcarriern, efter några spel suttit lite löst och åkt ut lite. Det räcker med att skruva in dem en bit. Dra inte åt dem för hårt då det hindrar nozzelns rörlighet utan bara så att de är på rätt plats och inte ramlar ut.

Om det inte redan är bytt så var försiktig med manöverhandtaget. Det är av plast och går lätt av om man är lite hårdhänt (har brutit av det på alla mina g36or :( ). Det finns att köpa ett i aluminium (Nebula) från http://www.boomarms.com/shop/item.cfm/id/NB-CH-G39 men det är lite omständigt.

Other than that, rock and roll!
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Cryxter

Inlägg av Cryxter »

Tack så mycket, märkte att den var väldigt lätt att få isär och ihop hittade ochså hop-upen tack så mycket!! :D
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

Aryvian

Inlägg av Aryvian »

Hej!

När jag ändå hittade en tråd om denna bössa och en person som verkar väldigt kunnig i området (Kalle), tänkte jag passa på att fråga några nybörjar-frågor också!

WE G39K - direkt ur förpackningen i original-utförande, vilken gas och vilka kulor ska jag använda (storlek/tryck osv.)?
-Bör jag byta ut något i den från början (hört nåt om att nozzlen pajar lätt)?
-Om jag skulle vilja byta till en RA-TECH 6.01 precisionspipa, vad ska jag tänka på?
-Behöver man en NPAS om man ska köra utomhus i skogs-bataljer t.ex (läste att den har en utgångshastighet på 390fps/118.56 m/s)?

Tacksam för alla hjälpande svar! :)

Skriv svar