VFC HK416D eller WE HK4168 Npas (RaTech)

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Possum

VFC HK416D eller WE HK4168 Npas (RaTech)

Inlägg av Possum »

Tjena!

Sitter och tittar på airsofttaiwan. Jag vill ge mig in i gas-världen och vill ha en HK416.

Gillar design och allt på VFC - HK logor etc. men har ingen aning om kvalitet och tillgång på Magasin etc. Funkar WE maggen kanske?

Frågor jag har:
1. Vilken rekommenderar ni som har lite "know-how"? HK416 modell är det som gäller. kör AEG m4a

2. Leverans från airsofttaiwan? Hur lång tid brukar det ta och har någon, nånsin haft problem?

3. Tull kostnad? Hur mycket landar den på? Har tidigare beställt från USA och räknar med ca 30% påslag. samma här?

Mycket tacksam för svar och hjälp! Det kliar i beställnings-fingret :mrgreen:

Schultz

Re: VFC HK416D eller WE HK4168 Npas (RaTech)

Inlägg av Schultz »

Vad jag vet kör VFC sitt egna system (dvs inte WE eller WA) och det är därför kinkigt att hitta reservdelar och magasin som passar(rätta mig gärna om jag har fel). Av den anledningen hade jag valt en WE.

Du kommer åka på samma moms för alla länder utanför EU.

Tänk också på att det fortfarande kan vara kinkigt att importera vapen som kan drivas på gas även om man beställer dem med CO2. Personligen har jag aldrig haft problem med att få in gasbössor, men vill ändå påminna om att många haft problem(främst om man väljer snigelfrakt aka posten)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Possum

Inlägg av Possum »

ok - jag har alternativet att handla från Sverige eg. dgear. Men lagerstatus är 0 och priset blir ju nån tusing till.

Nån som har en WE HK4168 Ra tech som kan lämna lite kommentarer?

Erka

Inlägg av Erka »

Har en WE 4168 OB sedan strax över 2 år tillbaka som rullar på finfint utan problem!
En dröm till bössa skulle jag säga. :)

Då den var CB var den väl sisådär, men så snart OB satserna kom till bössan så köpte jag ett och det är sedan det installerades som det var felfritt.
Antalet kulor per CO2patron är inga bekymmer enligt mig och bössan fungerar större delen av året.

Possum

Inlägg av Possum »

Låter smaskens!

Nu är bara frågan om taiwan eller Sverige beställning. Får se om D-Gear svarar på mitt mejl :)

Skriv svar