Fullkomligt rudis på detta och behöver lite råd och tips, skall införskaffa mig lite airsoft bössor endast för att stilla mitt skytte intresse och plinka lite hemma på bakgården. Innan jag avråds att köpa Gbbr pga allt underhåll så kan jag bara berätta att jag spelat paintball på tävlings nivå i 8 år, och dom high end pickorna kräver nogrann och frekvent underhåll, så jag är väl van i vad det innebär att hålla en gas driven maskin tipp topp.
Och jag kommer köpa mig en GBBR och har hittat några intressanta val i svenska web shoppar, MEN allra helst hade det varit riktigt kul med en shell ejecting bössa! Men det verkar vara lite svårt att få tag i dessa i sverige? Vet nån vart man kan hitta dem? Kan man inköpa dem utomlands ifrån någonstans?
Jag har hittat K98, ASGs 1911 och CZ i sverige, men hade gärna haft flera valmöjligheter

Tar mer än gärna emot tips på bössor som framförallt har en skön skjutkänsla och vart de finnes (även på icke shell ejecting.)
Sedan en snabb fråga om FPS, vilken hastighet skall man vara uppe i för att ett njutbart skytte på ca 15-20 meter? utan att det skall kännas fördröjt eller så.
Tack på förhand.