Mosfet köpråd?

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Kocken149 »

Kontaktstuds blir det för att styrströmmen från en mosfet är för svag för en microswitch. Det blir inget studs om all ström från batteriet går genom microswitch. Problemet kan dock lösas genom att använda en microswitch konstruerad för svaga strömmar.

Lokeus
Inlägg: 2
Blev medlem: ons sep 06, 2017 9:35 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Lokeus »

Tänkte låna tråden.

Jag är gammal återkommande spelare och har lite funderingar.

Har en semi sniper med mosfet enhet. äldre märke/model den installerades innan lipo batterier fanns till airsoft. Den har en thermisk autosäkring inbyggd.

Jag testar koppla på bössan till ett 11.1 v lipo och kan få iväg ca 10-15 semi skott. Kanske en salva auto (denna funktion ska tas bort) sen stannar systemet. Mosfeten är överhettad man kan ta på den men det är.tydligt att den är varm. Bössan är väl trimmad mekaniskt och har en gammal systematiskt magnum highttorque motor i sig och 170 fjäder.

Efter att läst igenom alla Mosfet trådar verkar det som att det är dax att uppgradera sig till en ny mosfet som stöder lipo batterier.

Låter det rimligt och kommer det lösa mitt problem?

Kom gärna med tips på mosfet. Externa mosfet funkar då det finns plats i den gamla AUG kroppen

Tack på förhand

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av livewire »

merf 3.2 with signal cable hasnt let me down after years of abuse, will more than likely solve your issue with a new fet, or you could use a lower rated lipo or a life battery
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Poyjs »

Väcker denna tråd vid liv igen då jag själv är i tankarna om att införskaffa mig en krets till min AK-105.

Jag har sneglat runt lite på nätet och Gate Titan dyker upp ofta, har läst om att den är ju lite Rolls Roys över mosfets folk har i sina vapen idag.
Dock för mig blir det lite overkill med funktioner och priset då jag har typ 3 kriterier som en krets ska göra för mina behov. Jag förstår att denna Gate Titan är grym och jag vill givetvis att min bössa ska ha bra saker, men jag kan inte riktigt försvara priset mot vad jag är i behov av.

Precocking
Full cycle
Rappare respons

Det är dessa 3 jag eftersträvar, resterande funktioner är för mig iaf ej nödvändigt.
Så har ni tips om en krets som inte sticker iväg i pris och som fyller mina behov?

EDIT: Jag har eftersökt mer just nu och verkar vara svårt att komma undan priset ( runt 1000kr+ ) och få det funktioner jag vill ha. Så jag antar att jag få ta och öppna det medelstora facket i plånboken och se glad ut,,,, iaf efteråt hoppas jag :D

EDIT 2: Blev nu iaf ett inköp av en JeffTron Leviathan V3 så jag återkommer med min upplevelse om denna krets.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Oiric »

Har också tidigare sneglat på Jefftron och tror jag köpte någon variant för v2 en gång 'back in the days'.
På senare år har jag hört mycket gott om Perun däremot, till exempel https://www.taiwangun.com/mosfets-wirin ... id-perun-2

Många funktioner till ett rätt så lågt pris. Värt att slå ett öga på om du inte är nöjd med Jefftron!

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Poyjs »

Tackar för tipset :)
Har fått hem Jefftron kretsen men inte monterat, jaaa jag vet, jag är seg men jobb och annat kommer ivägen för mek. Till helgen blir det installation och utvärdering. Återkommer.... :mrgreen:
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Poyjs »

Fick installerat Jeftron kretsen, och till en början fungerande den bra, dock fick jag öppna upp den igen då pistongen inte tätade ordentligt... satte ihop allt och nu vill den inte dra runt.
Kan vara motorn som gett sig, men ska återinstallera originalelen och se om den går runt, gör den det så är det ju kretsen som dummar sig....

Har insett att det blev lite pengar i sjön då jag insett att jag endast är i behov av rappare trigger respons, detta kan jag få med bättre motor och lite bättre elsystem.

Så ja....tur att AS är så jävla kul, annars hade man lsgt ner efter första 1000-lappen. :D
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Gidappa
Inlägg: 132
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Gidappa »

Ja fyfan, vet inte hur många gånger jag köpt delar till mina glockbyggen som inte funkat som jag velat.
Som sagt, tur att det är så jävla roligt.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Oiric »

Jo, att börja räkna på hur mycket man har lagt ned på 15år på saker som inte passar, inte funkar eller inte ger det resultat man förväntar sig så blir man nog extremt avskräckt. Tur att det är en kul hobby...

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Poyjs »

Jahopp, en re-update om Jefftron kretsen.

Bytte tillbaka till original elen, samma fenomen, orkade inte dra upp sista 10%... så tänkte att motorn gett sig. Börja ta av motorn från vaggan, ser då.....att fjädern som trycker kolet har hoppat av lite, hur fasen det nu kunnat ske. Så motorn fick ju då dålig kontakt.

Bytte fjädrar + kol när jag ändå höll på, så monterade tillbaka kretsen och ja, snurrar på så fint. :D

Riktigt störigt fel när man upptäcker det efter 8 gånger isär-ihop med boxen.
Iaf nöjd so far med denna Leviathan, riktigt nice med blåtand och fullständig app att kunna ställa in allt i mobilen. :) Återstår att se hur den prestera vid nästa spel.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Skriv svar