Mosfet köpråd?

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av G-Enis »

Inte mer än så?
Haha nädå, det var riktigt goda nyheter :D Trodde nästan dom lagt ner utvecklingen på den.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Paxz »

Nej, dessvärre inte mer än så för tillfället. Ärligt talat så vet jag inte om jag ens får berätta det lilla jag visste. Det skulle inte förvåna mig om jag blir tvungen att ta bort mitt inlägg redan ikväll. Passa på du att sug upp all information som en snustorr disksvamp medans du kan så vet du förhoppningsvis mer än du gjorde innan iaf! :)
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av G-Enis »

You bet your ass I am :)

cSalinas
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:06 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av cSalinas »

Dåfinns det hopp. Tack paxz.
"What dosent kill you, hurts like hell."

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Welle »

Slänger in en fråga ang ascu v3 till v3 gearbox. Ngn som testat?
Lite finare, lite bättre

rasmusW
Inlägg: 1
Blev medlem: tor nov 28, 2013 4:20 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av rasmusW »

Welle jag körde in ascu V3 i en ICS g33:a med v3 box och tycker att den funkar exakt som min ascu ver2 i M4:an ... Det bästa med ascu v3 är att du slipper klumpen där bak i stocken. Jag ska fixa ascu ver3 till min v2 box för att slippa den klumpen i stocken.

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av baracken »

Om man installerar ett mosfet som inte har inbyggd säkring och man har en kortis men man har behållt säkringen. Kommer då mosfetet klara sig eller kommer det brinna ändå? Frågar då jag lyckades få det senast jag installerade att brinna men då hade jag skippat säkring för att jag var så säker på att det var inbyggt i det mosfetet.

cSalinas
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:06 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av cSalinas »

Såg att Gatee har släppt två nya mosfets, NanoAAB och NanoASR. Båda skall enligt utsago funka med microtrigger, Det står att mosfeten klarar bouncet men hur blir det med AB och motorn? Någon kunnig som vet?
"What dosent kill you, hurts like hell."

cSalinas
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:06 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av cSalinas »

Tänkte mest på att om en mosfet har AB och vapnet har microtrigger så skulle motorn ta skada. Men i gatees hemsida så står det att mosfeten inte tar skada av microtrigger men hur blir det med motorn?
"What dosent kill you, hurts like hell."

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av G-Enis »

Om motorn skulle ta skada av kontaktstuds från microswitch skulle väl den gjort det utan mosfet också?

Edit: Ok, jag förstår frågeställningen nu. Men själva studsen är väl bara ett faktum när du trycker av avtryckaren. När det är dags att koppla ifrån så kan jag inte se hur studs skulle vara med i bilden.
Senast redigerad av 1 G-Enis, redigerad totalt 0 gånger.

Skriv svar