Mosfet köpråd?

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Omegamortis »

Förlåt att jag har varit seg, men jag har testat Infected armorys mosfet nu, och den gör sitt jobb. Den är inte hårdtestad, men det har gått några kulor genom den iaf.

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Glader »

Jag har en första generationens ASCU mosfet i ett King Arms LiPo kolv-rör tillsammans med ett 11.1V 1200Mah LiPo och det får plats med kolven på sista läget (LiPo't nerstoppat i kolvröret, mosfeten ligger bakom den). Jag kör dock en butt pad för att det inte ska vara öppet baktill. ;)
Så med en andra generationens ASCU mosfet borde det inte vara någon enorm platsbrist.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Genocide »

om man inte bryr sig om fancy smancy så en pico SSR från Gatee.

blir nog inte mindre än så.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av mehailz »

Har ett ascu nu som funkar bra med funderar på att testa ett Merf 3.2 i andra bössan, vet dock ej om det är full cycle completion på den, kan inte komma åt deras hemsida;(

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av ohman »

Vet inte hur denna löser cycle completion, men enligt deras egen beskrivning så ska den göra det: Gate Mosfet GDS-4005AB Active Break

Ställer mig lite tvekande dock då man inte monterar in någon sensor som håller koll på kugghjulens position.

Merf har väl ingen koll på kuggens position heller så vitt jag vet?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Paxz »

Merf 3.2 får alltid pistongen att stanna i ursprungsläget på semi. Det enda negativa med en Merf 3.2 enligt mig är att den inte har "crisp trigger" och att den är ganska stor. Att den kan vara lite krånglig att ställa in är också värt att nämnas, men annars så är den helt suverän imo.

Vart hittade du informationen om att Gate's GDS-4005 med AB har full cycle ohman? Eller syftade du precis som jag bara på den aktiva bromsen?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av fet_apa »

Rätta mig gärna om jag har fel, men kan inte hitta något (www eller manualen) som bekräftar cycle completion på Merf 3.2.
<insert 'cool' one-liner here>

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av ohman »

Lite OT möjligen, men hur löser mosfets/controllers cycle completion utan att ha en sensor som har koll på kuggens position?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Paxz »

Hittar inget om full cycle completion, bara det vanliga med AB kretsar.
1. In the sniper rifles, and during the shooting on SEMI, the brake will not allow to compression spring after the shot. The piston will always stop at the front position, so that will increase gearbox lifespan.
Finns mer att läsa om kretsen här för den som vill göra det. http://www.gatee.eu/index.php?option=co ... 72&lang=en
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Mosfet köpråd?

Inlägg av Twist »

Kretsar utan sensor i boxen kan omöjligt fullfölja cykler. Eftersom ARL är bortlyft kan kretsen inte veta var i cykeln boxen befinner sig i auto så den stannar när man släpper avtryckaren oavsett läge. Alla kretsar med AB stoppar pistongen i, eller mycket nära, sitt främsta länge men bara om man håller in avtryckaren tills cykeln är klar. Det är alltså inte cycle completion utan bara en lätt förbättring av det switchen alltid gör, med eller utan krets.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar