Kopplar in batteriet gearboxen rasslar till kort innan säkringen går..
Why o why?
Bössa skjuter så fort man kopplar batteriet.. Med mosfet
Bössa skjuter så fort man kopplar batteriet.. Med mosfet
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Re: Bössa skjuter så fort man kopplar batteriet.. Med mosfet
min gissning är att mosfetet har brunnit.
-
Kan vara kortis i signalkablarna med. Har hänt mig 1 gång iaf.
Se över elsystemet efter skavda kablar och kortis. I värsta fall har mosfeten brunnit så det alltid är öppen.
//BG
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Bygget egen mosfet?
Hände mig själv när jag byggde än
Hände mig själv när jag byggde än

Ett bra sätt för att snabbt felsöka är med en multimeter. Koppla den på att mäta motstånd, mät motståndet mellan plus och minus utan batteri i vapnet. Du skall ha oändligt motstånd nu om din AEG är i skick.
Tryck avtryckaren på AEG och din multimeter skall nu visa ett värde som symboliserar komponenterna i ditt vapen. Koppla in mosfetet och gör samma mätning, om motståndet sjunker ned mot noll med mosfeten är den orsaken till felet.
Om du inte ser skillnad är den inte orsak till felet.
Stirra din inte blind på värden du ser i motstånd, dvs om du har ett par 0,2 ohm hit eller dit. En dyrare fluke multimeter har ganska mycket felmarginal i sin motståndsmätning och spänningsmätning. Bara halv gammla kablage på din multimeter ger 0,1- 0,5 ohm. För exakta mätningar behövs ytterligare filter.
Tryck avtryckaren på AEG och din multimeter skall nu visa ett värde som symboliserar komponenterna i ditt vapen. Koppla in mosfetet och gör samma mätning, om motståndet sjunker ned mot noll med mosfeten är den orsaken till felet.
Om du inte ser skillnad är den inte orsak till felet.
Stirra din inte blind på värden du ser i motstånd, dvs om du har ett par 0,2 ohm hit eller dit. En dyrare fluke multimeter har ganska mycket felmarginal i sin motståndsmätning och spänningsmätning. Bara halv gammla kablage på din multimeter ger 0,1- 0,5 ohm. För exakta mätningar behövs ytterligare filter.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
-
Har du nyligen monterat feten?? Kolla då att du inte vänt den fel (Batterisida - Motorsida) för då gör den så... Har jag hört 

Blanda inte ihop min personlighet och min attityd. Min personlighet beror på mig och min attityd beror på dig ;)