MERF 3.2 semi only

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: MERF 3.2 semi only

Inlägg av ohman »

Problemet misstänker jag är att släden i ditt switch assembly har en lite lång metallbit, det gör att om du trycker in avtryckaren sakta skapar den kontakt innan släden har hamnat tillräckligt långt fram för att cut off levern ska kunna lyfta den och bryta kontakten.

Så några alternativ:
* Köp och installera ett nytt switch assembly
* Fila ner metallbiten på släden så den inte kan skapa kontakt innan CUL kommer åt att lyfta av den

Det är inte relaterat till din merf, det enda du möjligen kan göra är att ställa merfens burstläge på lägsta möjliga tid, men troligen kommer den skjuta fler än ett skott ändå innan merfen bryter strömmen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

atnot
Inlägg: 9
Blev medlem: sön nov 23, 2014 10:00 pm

Re: MERF 3.2 semi only

Inlägg av atnot »

ohman skrev:Problemet misstänker jag är att släden i ditt switch assembly har en lite lång metallbit, det gör att om du trycker in avtryckaren sakta skapar den kontakt innan släden har hamnat tillräckligt långt fram för att cut off levern ska kunna lyfta den och bryta kontakten.

Så några alternativ:
* Köp och installera ett nytt switch assembly
* Fila ner metallbiten på släden så den inte kan skapa kontakt innan CUL kommer åt att lyfta av den

Det är inte relaterat till din merf, det enda du möjligen kan göra är att ställa merfens burstläge på lägsta möjliga tid, men troligen kommer den skjuta fler än ett skott ändå innan merfen bryter strömmen.
Låter helt klart som det kan vara anledningen. Metallbiten du syftar på är den som "skapar kontakt" i och med att man trycker in avtryckaren? Provat med längsta möjliga tid men den kör auto ifall jag trycker ihop den sakta oavsett läge..

Skriv svar