Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Welle »

Hör du att lipot i bössan börjar ta slut, sluta då skjut direkt och ladda när du kommer hem. Ett lipo ska du aldrig tömma helt, då kan det bli svårt att ladda/balansera det.
Det är brukligt att man har med sig ett par extra lipon ut till spel. skälv har jag ty alltid 10 med mig, dels för att jag brukar ta med 3.4 vapen ut och ifall någon i laget behöver låna.

Se till att få Deanskontakter på dina batterier....

Annars så brukar jag ladda dom batterierna jag behöver för helgens spel, kvällen innan.
Lite finare, lite bättre

Mac
Inlägg: 63
Blev medlem: sön maj 20, 2012 8:56 pm

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Mac »

Noterat! Deans sitter på, men insåg precis att det var mini-t på bössan.. Så lyckan sprack snabbt.
I övrigt så tog det ca 11 min att ladda batteriet, vilket är en jävla skillnad emot gammla hedliga NiHm.. :P

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Skepparn »

Det är mycket med lipo som ger en jävla skillnad jämte nimh :3
Jobbar på Röda Stjärnan

Mac
Inlägg: 63
Blev medlem: sön maj 20, 2012 8:56 pm

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Mac »

Uppföljer i denna tråd då jag inte tycker att det krävs en ny,

Var ute och sköt med bössan (D-boys Scar-H) idag, samt lite igår. Och det gick kanske en 300 (om ens det) - kulor igenom på endast semi i korta snabba skurar, sen var batteriet tömt! Är detta vad ett 11.1 1200Mah 20C batteri klarar av, eller är något knas?

Kan tillägga att dom var fullt laddade innan användning, Laddade med tidigare nämnda laddare i balance mode.

mvh

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Twist »

Semi drar mer per avlossad kula än auto eftersom boxen ska dras igång från stillastående men det låter ändå lite. Vad har du för fjäder? Är boxen välshimmad?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Mac
Inlägg: 63
Blev medlem: sön maj 20, 2012 8:56 pm

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Mac »

Förstår! Fjäder skall vara orginal såvitt kag vet. Antagligen en 100-110 fjäder men vet inte helt. Shimmningen ska vara br enligt säljaren. Den låter bra osv.
Såg även att laddaren bara laddade upp till 9.47V på batteriet som dog så snbbt. Ett 11.V batt. Kanske bara batteriet som spökar, kan man försöka ladda om på någotvis så han laddar all volt?

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Skepparn »

Kan du se om spänningen ligger ojämnt på cellerna?
Jobbar på Röda Stjärnan

Mac
Inlägg: 63
Blev medlem: sön maj 20, 2012 8:56 pm

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Mac »

Har försökt troubleshoot'a det här nu, men har inte kommit någon vart... Mitt batteri (11.1V 1200mAh 20C) vill inte ladda högre än till 9.74V.

finns det några sätt att rädda dom sista volten upp till 11.1 eller är batteriet gonzo?

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Welle »

Testa att köra ditt batteri på "charge" istället för balance, gör det bara i någon minut och sen direkt tillbaka till balansering
Lite finare, lite bättre

Mac
Inlägg: 63
Blev medlem: sön maj 20, 2012 8:56 pm

Re: Frågor och svar, Imax B6 Laddare.

Inlägg av Mac »

Gjorde det. Och eftersom batteriet var "fullt" vid 9.47V så sa batteriet att det var full och avbröt laddningen. Testade balance igen men utan resultat.

Kan man ladda ur det bitvis och försöka restorera dom celler som inte tar laddningen?

Skriv svar