Tamiya VS Flatstift
-
Tamiya VS Flatstift
Blir det bättre med flatstift på batteri och vapen än med vanliga tamiya? Jag vet att deans är bäst men flatstift har jag en hel låda full med. Dom tar åtminstone mindre plats och man slipper löda.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Re: Tamiya VS Flatstift
Njaa, om dom är guldpläterade så kan du byta men annars så borde du låta dom vara ifred.
Om det ska vara nån märkbar skillnad så måste du löda på med bättre kontakter än tamiya.
Om det ska vara nån märkbar skillnad så måste du löda på med bättre kontakter än tamiya.
Flatstift är inte särskilt bra faktiskt. Jag körde det i en bössa som det var snålt med utrymme i. Men dom jävla stiften gick av titt som tätt, så jag hittade ett par guldpläterade mini-kontakter i min lokala RC-butik som jag bytte till. Och jävlar vilken skillnad i respons bössan fick. Plus att dom höll bättre 
Men hittar du guldpläterande flatstift så skadar det ju inte att pröva.

Men hittar du guldpläterande flatstift så skadar det ju inte att pröva.
-
jag mejlade vapenbutiken och dom sa att flatstift ledde bättre än tamiya
En stor del av airsoftspelarna kör ju med deans eller tamiya.
Går du över till flatstift så sätter du dig lite i skiten när det kommer till att låna/låna ut batterier under spel.
Själv körde jag med XT60 en tid, mycket bra kontakter, men ingen annan använder dem
Köper du batterier från hobbyking kan du passa på att köpa ett gäng deans för småpengar.
Värt det !
//BG
Går du över till flatstift så sätter du dig lite i skiten när det kommer till att låna/låna ut batterier under spel.
Själv körde jag med XT60 en tid, mycket bra kontakter, men ingen annan använder dem

Köper du batterier från hobbyking kan du passa på att köpa ett gäng deans för småpengar.
Värt det !
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
-
Jag har också tänkt att göra en adapter av t.ex den avklippta biten kabel med tamiya, och sedan sätta på flatstift. Tamiya>Flatstift
Tycker du skall köra deans direkt. Så slipper du bli besviken.
Kostar näst intill ingenting på ebay.
Kostar näst intill ingenting på ebay.
-
+1 på Skepparn
Det är inte svårt att lära sig löda.
Det är inte svårt att lära sig löda.