J*kla strul! Bössa skjuter inte semi, bara fullauto

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: J*kla strul! Bössa skjuter inte semi, bara fullauto

Inlägg av Genocide »

Thats what i said ;)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

SaimoN_
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jun 09, 2012 10:48 pm

Re: J*kla strul! Bössa skjuter inte semi, bara fullauto

Inlägg av SaimoN_ »

Test med gearboxen utanför lowern (semi och fullauto fungerar):

https://www.youtube.com/watch?v=0d-Oe_0buf8


Test med gearboxen inne i lowern (fullauto fungerar. Semi fungerar inte):

https://www.youtube.com/watch?v=53YESKU2Uc8


Som ni föreslog innan, jag "vågar" inte chansa och bända någonting på blecken i SA, i risk för att någonting mer strular. Att det skulle vara SA-blecken känns dock tveksamt, då den som sagt får ström i båda eldlägen, detta dock endast utanför gearboxen. Det är (av någon anledning) först när gearboxen hamnar i lowern som semi inte vill fungera.

Det mest logiska är att selectorn inte pushas tillräckligt långt fram för att nå blecken i SA (obviously), men denna teori går lite mot sig själv då jag VET att när jag sätter ner gearboxen i lowern så har jag selectorn på semi (i främre läge) och eldomställaren också på semi.

Om jag sedan försiktigt "sneglar" ner i lowern kan jag tydligt se att selectorn flyttar läge när jag rör eldomställaren.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: J*kla strul! Bössa skjuter inte semi, bara fullauto

Inlägg av Paxz »

Ibland behöver man ta i med hårdhandskarna när man försöker lösa problem själv, men kanske inte denna gången. Du verkar ändå vara av det rätta virket som vågade ta det sista steget även om behövde chansa. Ibland så är det den absolut minsta och löjligaste sak som ger katastrofala följder på en bössa och denna gången var det en sån där liten skitsak man knappt kan se med det blotta ögat som spökade. Kan bara glädja mig åt att du fick skiten att funka efter många om och men. :)

Hade ett "liknande" problem med en bössa för bara ett par dagar sen. Bössan hade precis fått en ny förstärkt gearbox som jag bytt till då jag skulle börja köra med en kraftigare fjäder. Den pangade på fint innan jag bytte gearbox. Chronade 132m/s med en M120 fjäder innan bytet, efteråt så chronade den 122m/s med en M140 fjäder istället. I mitt fall så var det att den nya gearboxen var någon millimeter grövre än den förra så den inte gick ner i lowern ordentligt. Den hade en lutning på kanske 1mm när den satt monterad i lowern, vilket var ganska lätt att missa. Tillslut såg jag att den satt lite snett av en ren slump. Jag dremlade bort lite skit i lowern så gearboxen kom ner ordentligt och rätt som det var så var jag istället uppe i 158m/s med en M140 fjäder. Retligt som f*n med tanke på att man försökt med varje knep i mekboken innan man upptäckt en sån liten struntsak. Ibland får man helt enkelt tänka utanför lådan.

En sak ska du dock lära dig av detta och det är att det vilar en förbannelse över airsoft. Man löser ett problem enbart för att råka ut för ett annat. Men nästa gång du råkar ut för något så har du full koll på hur gearboxen funkar då du fått lära dig av denna upplevelsen. Ska hålla tummarna att allt funkar som det ska ett par spel iaf! :)

Och oroa dig inte, nästa gång något dyker upp så finns vi här och hjälper dig då också om du kör fast. ;)
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar