Uppgradering till 11.1v

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Uppgradering till 11.1v

Inlägg av perlenbacher »

Hej!
Efter att ha kört Gbbr nu så är man ju less på att behöva köra AEG på vintern... och PTW är både dyrt och...ja dyrt.

Tänkte försöka uppgradera den bössan jag har som vinterbössa. (Dboys).

Jag kommer vara ute efter trigger respons och ROF primärt.
Försöker hålla mig undan från Mosfet så långt det går.
Är la ute efter PTW respons.

Tänkte mig detta:

13:1 SHS Gears
High torque (SHS,Lonex)
Uppgradera pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud, nozzle.
Deans
100 fjäder
Shimma om och få det lent som smör.
11.1v

Min fråga är:
Kommer bössan att hålla eller kommer jag bränna Switch assemblyt?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av Majoren »

Tror aldrig man kan säga något säkert. Men hålla kommer den kanske göra.. dock är det svårt att säga hur piggt SA kommer vara efter vintern. Kör på det tills de går sönder och byt upp dig sen :) Kan skicka ett medelande med lite alternativ eftersom man inte får ta säljning här :) Vet ej om det är ekonomiskt eller att du inte vill lära dig hur det funkar med mosfet men vill du ha så nära ptw nivå på trigger response så tror jag inte det blir bättre än en BTC spectre. Jag har en i min SR25 och den är helt fantastisk.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av Gwlyddyn »

Hålla dig undan MOSFET och få samma respons som i en PTW?

Lycka till.

Varför hålla dig undan MOSFET's? Det är ju enbart positivt om man nu bortser från pillet att installera.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av perlenbacher »

Okej jag förstår era pikar och vad ni menar.
Men om vi ska ha en mosfet till denna kompott, Vad rekommenderas?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av Majoren »

Blir ju inte bättre än Spectre eller ASCU dock är ASCU bara till V2 (vad jag vet).

Sen sa du bara att det var en dboys det handlade om ;)

Jag är mest bekväm med mina Gatee mosfets (bortsett från spectre då). Så jag vet inte riktigt vad det finns för andra mosfets där ute.. Jag skulle inte tveka på att tipsa om Merf 3.2 till någon som är på jakt efter en mosfet så länge hen kan löda.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av perlenbacher »

Lär väl köpa en lödstation då :D
Men jag kör med 11.1v tills det brakar och öppnar upp och uppgraderar efteråt...
Men då vet jag att mosfet är bara plus. Hittar faktiskt ingen ursäkt till att inte köra med fet mer än att det är omständigt...
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av Majoren »

Vad menar du med lödstation xD min lödstation består av en lödpenna och en näbbtång(med gummiband!) xD har jag klarat mig bra på ^^

Kan du din bössa och läser hur du ska installera den så är det inte så omständigt ;)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag brände mitt SA i ena bössab nydligen med ett 7.4v lipo. Så hädanefter blidde det mosfet i alla elvapen fär att undvika det under spel. Jag förstår dock din tanke att undvika mosfet fast speciellt på 11.1v så är det bättre att köra med mosfet. Jag har gates mosfet. Deras billigaste ssr samt det med aktive break. Men jag är väldans sugen på merf då den verkar väldigt nice

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av 700mb »

Jag har observerat att det är med vilken dischrage rate (C) som gör att kontakterna bränns, jag körde med ett skit asg 11.1 lipo som är 20c i typ ett år, inga problem. Köpte ett 7.4 med 50c och då brändes kontakterna vid 2-3 spel. Lipo är som roligast när C är hög så motorn får all ström som behövs. ;)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Uppgradering till 11.1v

Inlägg av Gwlyddyn »

Så länge man köper en MOSFET med AB så är allt bra. Mina Gatee PicoAAB kostade mäktiga 279 spänn på Röda Stjärnan.

Skriv svar