Val av batteri

Moonakk
Inlägg: 5
Blev medlem: sön nov 09, 2014 4:36 pm

Val av batteri

Inlägg av Moonakk »

Hej på er. Jag har forskat runt lite och jag blir inte klok.. det är en DJUNGEL det här med batterier och laddare sen jag höll på med airsoft senast, 5-6 år sen.

Så här är det:

Jag har kommit över en G&P M4a1 med Dean kontakt till batteriet, vilket ska vara bra har jag förstått. Sen tvistar de lärde.. en del säger man ska ha ett LiPo batteri på 7.4 v, en del NiFe batteri på 9.9 v. Till saken hör att jag behöver köpa både batteri och laddare.

Så, vad tycker ni jag skulle satsa på? Kommer till 90% att endast vara med på CQB spel, alltså max 100 m/sek trim. På en del ställen tillåts inte full auto, så någon uber rof är jag inte heller ute efter. Har väl funderat på om jag ska sätta i en 100 fjäder eller inte, men är det i så fall en avgörande faktor på val av batteri?
Min filosofi är enkel: Gör det du vill och inte det du känner dig tvingad till. Ställ inga frågor du inte kan hantera svaret på.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Val av batteri

Inlägg av Namboy »

Ett 7,4v Lipo blir nog perfekt för dig; lagom med kräm utan att steka något inne i bössan. Billiga och kan fås i alla möjliga storlekar också! Kolla upp måtten i bössan och välj sedan ett batteri utefter det.
När det gäller laddare kan jag bara rekommendera the one and only IMAX B6. Kan ladda alla möjliga sorters batterier, enkel att pilla med och är allmänt skitbra. Den jag länkat till kommer med inbyggd nätdel så det är bara att smälla i den i vägguttag och köra. Kan hända att du får köpa till en laddningskabel med Deans eller löda ihop en själv.

Mina två ören. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar