Slänga LI-Po
Slänga LI-Po
Jag har ett lipo batteri som tydligen har gett upp. Jag har skjutit en hel del med det tills det dog och nu går den inte att ladda. Min fråga är ifall jag kan slänge det i en sån där röd batteri återvinningslåda eller finns det något bättre sätt att bli av med det? Frågar för att jag är osäker på ifall man får slänga det i batteriåtervinningen.
-
Re: Slänga LI-Po
Det är lite läskigt det där. Jag har en batterilåda i återvinningsrummet i mitt lägenhetshus, och där har jag slängt både nimh och lipo i flera år. Men lådan har inte tömts sen jag flyttade in, allt jag slängt där ligger fortfarande längst upp. Kan ju inte vara så smart att de låter lithiumbatterier ligga så länge :c
Jobbar på Röda Stjärnan
Dom gånger jag slängt lipo så har jag punkterat batteriet med en skräp pinne med spik längst ut, just för att försäkra mig om att det inte händer något väl i batterilådan. Vill ju gärna inte starta en brand i soprummet eller för transporten som hämtar dom.
Så de kanske kan vara en bra sak att göra. Tänk bara på glasögon och skyddsmask samt att vara UTE ( asfaltsplan är smart val
)
Så de kanske kan vara en bra sak att göra. Tänk bara på glasögon och skyddsmask samt att vara UTE ( asfaltsplan är smart val

****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?
en angränsande fråga på det. vad är det för gas som kommer ur lipo battererna?
nånn som har koll på det?
tänkte hur farlig är den att andas in? förstår att det inte är nyttigt ,men hur farligt? ett andetag = akuten eller?
nånn som har koll på det?
tänkte hur farlig är den att andas in? förstår att det inte är nyttigt ,men hur farligt? ett andetag = akuten eller?
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
Lithium används ju emot svåra kliniska depressioner och bipolära syndrom, så du kanske blir lycklig av att andas airsoftbatterier.
Fast jag kan ju knappast rekommendera dig att försöka :3
Fast jag kan ju knappast rekommendera dig att försöka :3
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой