AB Mosfets utan sensor?

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av BlackGoat »

Ska du bara köra semi och vill ha rapp respons. Kör high torque kuggar och motor istället. Mer snärt på fförsta avtrycket med en sån setup.
High speed har en tendens att öka efter hand, samt att du riskerar att få mer överspinn med en sån setup.

Detta är dock mina personliga erfarenheter. Bara ett tips.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av 700mb »

Bygger inte aeg respons på snabbhet? Allstå ju högre ROF vapnet har desto snabbare trigger respons, det är därför dsg byggen kan skjuta så snabbt på semi. Med high tourqe kuggar tar det längre tid för gearboxen att cykla och resulterar i sämre trigger respons. Det är också varför jag tar upp tråden, hur får jag min bössa att skjuta perfekt på semi utan en datorriserad mosfet.

Hur funkar en AB mosfet för övrigt, byter den strömriktingen när cutt of levern trycks eller räknar mosfeten ner en tid då den borde byta strömriktningen?

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av BlackGoat »

En high torque motor är ju byggd för att dra en tyngre fjäder alltså behöver den mer kräm initialt. Det är den biten man utnyttjar om du vill åt responsen.
En high speed motor har inte samma rof hela tiden utan ökar efter nån sekund.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av 700mb »

Det är därför jag ska köra på lonex a2 som är en high tourqe ;) Skillnaden är att jag ska använda highspeed kuggar då jag vill ha så hög rof som möjligt.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av p33krN »

Den jobbar med signalen från switchen, så det lär vara cutoff.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av 700mb »

Efter lite efterforskningar efter tipsen i tråden har jag inhadlat lite saker till bygget.

Shs pistong
Guarder Infinite Torque-Up
Prometheus v7 high speed gears
7mm bussingar

Mosfeten som ska användas blir Gate pico AB, beslutade mig på den gammla versionen som man löder själv och inte den nya AAB som kommer med färdiga sladdar (flatstifts kontakterna ser för klena ut)
Jag blev också upplyst att ha mosfeten ovanför motorn kunde påverka mosfeten negativt, kollade upp själv lite källor och det stämmer ganska bra, mitt utrymme för mosfet krympte nu till minimallt till nästan obefintligt :lol: Tur som det är gate mosfeten väldigt liten och jag tror mig hittat en hålrum jag kan klämma in den i och fortfarande hålla en bit avstånd ifrån motorn.

Precis brevid varbygelen finns det lite plats ifrån metallådan, räcker avståndet eller behöver jag flytta den ännu längre fram?

Bild

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av Nitisk »

Om det inte fungerar nå bra med Gate pico AB kan du kolla på Burst wizard king kong. Är en plug and play mosfet som man även kan hårdmontera(löda alltså) för att få ännu snabbare respons.
Den har även AB och cycle completion.
Kolla här:
http://www.aegwizard.com/BWKKE_Vs_ASCU.html
Eller här:
http://www.aegwizard.com/Order_Burst_Wi ... irect=true

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av baracken »

Hur fungerar burst wizard king kong för att ha cycle complition?

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: AB Mosfets utan sensor?

Inlägg av 700mb »

ohman skrev:Den ger väl samma "eldhastighet" som vilken semi lösning som helst, skillnaden är att den skjuter i princip direkt du rör avtryckaren. Dvs snabbare respons.
Mjo kanske det, antog bara det eftersom den oftast används på bössor som redan har dålig trigger respons eller semi-snipers. Har t.ex inte sett det bland dsg byggen och liknande.

Eftersom burst wizard inte har någon kabel till antigen trigger contacten eller inne i gearboxen borde den inte kunna avgöra om pistongen vekligen är i främsta läget, jag skulle gissa att de bara tog fram en siffra på ett ungefär och inget som är garanterat.

Skriv svar