Mosfet eller annan elektronik för att begränsa eldhastighet.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Mosfet eller annan elektronik för att begränsa eldhastighet.

Inlägg av ohman »

Hej alla glada, jag har en fundering om någon har koll på en mosfet eller annan krets där man kan sätta en tidsgräns mellan skott. Min tanke är för ett framtida projekt där jag skulle vilja ha två till tre sekunder mellan möjliga skott, endast semi, ingen full auto. Ideér och förslag mottages gärna :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Mosfet eller annan elektronik för att begränsa eldhastig

Inlägg av ohman »

Nja, Merfen har ROF inställning (för full auto), men det jag pratar om är alltså att ställa bössan i semi-läge, sen trycka av så snabbt du bara kan, ett skott ska gå iväg, nästa ska inte gå iväg förrän efter 2-3 sekunder passerat oavsett antal gånger du tryckt in och släppt avtryckaren under tiden.

Tidsrelä är värt att undersöka! :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Mosfet eller annan elektronik för att begränsa eldhastig

Inlägg av ohman »

Jag har funderingar på att bygga en Barrett med ganska högt trim, och vill därmed att den ska fylla ungefär samma nisch som en boltsniper. Men för att detta ska vara rimligt i förhållande till boltsnipers så vill jag kunna begränsa maximalt antal skott per tidsenhet till något liknande en genomsnittlig bolt i eldhastighet (som uppskattningsvis får iväg en kula var tredje sekund).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar