Ingen ström i batteri

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Ingen ström i batteri

Inlägg av OlleBlue »

Det tror jag inte. Hursom har jag beställt nya batterier och de trasiga ligger på tippen.

Redstar
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 09, 2013 3:51 pm

Re: Ingen ström i batteri

Inlägg av Redstar »

Hakar på denna tråden då jag har problem med mitt 11.1 lipo från ASG. Bakgrund: Köpte batteriet tillsammans med min Scorpion, laddade det fullt och stoppade i det. Åkte sedan iväg för provskjutning och allt funkade jättebra, tömde 4-5 magasin, inget som drar ur batteriet direkt. Åker hem, plockar ur batteriet då det rekommenderas. 2 veckor senare ska jag iväg för ytterligare lite provskjutning, så jag stoppar batteriet igen, får klarsignalen från bössan att batteriet funkar som det ska, och sen åker jag. Väl framme är bössan helt död, så jag tar ur batteriet och mäter upp det, men det ger inte ens utslag på mätaren, med andra ord tomt.
Det hade inte svällt på något sätt, så jag testade att stoppade det i laddaren igen, och laddade tills lampan började lysa. Tog ur batteriet, gick och lade mig för natten, sen testade jag att stoppa i det i laddaren igen, och där är jag nu. Det har laddat i ca 3 timmar nu och blinkar fortfarande.

Fråga: Ska ett lipo ladda ur när det är urkopplat? Det börjar lukta reklamation. Jag har inte lött om nån kontakt eller nåt. Uppdatering: Batteriet verkar ta laddningen iaf, får kolla imorrn igen området är nån kräm kvar, annars reklamera.
Sticks & stones may break my bones, but hollow points expand on impact.

Skriv svar