varmt batteri
Postat: sön nov 10, 2013 3:08 pm
Hej
Jag har en G&P m4:a med ett BTC Spectre Mosfet.
Dean-kontakter och Element High Torque motor. Stock gears.
Om jag kör med mitt 7.4 lipo 25-50c är batteriet helt svalt.
Men om jag kör med 11.1 lipo 15-30c blir batteriet i princip omedelbart varmt.
Kan detta ha att göra med att 11.1 har lägre c-tal , mer ressistans, sämre på att släppa ström?
Är det ok att det blir varmt så fort?
/Fabian
Jag har en G&P m4:a med ett BTC Spectre Mosfet.
Dean-kontakter och Element High Torque motor. Stock gears.
Om jag kör med mitt 7.4 lipo 25-50c är batteriet helt svalt.
Men om jag kör med 11.1 lipo 15-30c blir batteriet i princip omedelbart varmt.
Kan detta ha att göra med att 11.1 har lägre c-tal , mer ressistans, sämre på att släppa ström?
Är det ok att det blir varmt så fort?
/Fabian