Min V3 Gearbox verkar ha overspin. Det orsakar nozzlen att stanna i bakre läge så att pipan fylls med skott.
Sitter en 120m/s fjäder i. No-name-kina-motor. har prövat med 9.6V NiCH, 7,4 och 11.1 lipos, samma resultat.
Vapnet är en ICS AK74M
Vad tror ni kan orsaka felet?
http://www.youtube.com/watch?v=ZheV_mroHAI
Overspin?
-
Re: Overspin?
Jag tror alla mina boxar överspinner lika mycket.
Det är väl hopupgummit som ska hindra kulor från att rinna in i pipan, innan dom trycks fram av nozzlen?
kolla så att det sitter som det ska.
Annars är det nog en Torque-motor och en mosfet med aktiv broms som kan hindra overspin.
Det är väl hopupgummit som ska hindra kulor från att rinna in i pipan, innan dom trycks fram av nozzlen?
kolla så att det sitter som det ska.
Annars är det nog en Torque-motor och en mosfet med aktiv broms som kan hindra overspin.
Skjuter du semi brukar nozzle oftast stanna i bakre läget. Detta kan bero på overspin, alternativt bero på att du har en spacer för tappet plate. Om du vill vara helt hundra på att den alltid stannar i samma läge behöver du en mosfet med cycle completion.
Men precis som sandstrom säger ovan så är antagligen ditt problem ett slitet/dåligt hop up-gummi. Byt ut det till ett nytt bra gummi så löser det mest troligt ditt problem. Magasinet ska inte kunna mata in fler än en kula i hop up-hus/pipa oavsett läge på nozzle.
Men precis som sandstrom säger ovan så är antagligen ditt problem ett slitet/dåligt hop up-gummi. Byt ut det till ett nytt bra gummi så löser det mest troligt ditt problem. Magasinet ska inte kunna mata in fler än en kula i hop up-hus/pipa oavsett läge på nozzle.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.