Overspin?

pedja

Overspin?

Inlägg av pedja »

Min V3 Gearbox verkar ha overspin. Det orsakar nozzlen att stanna i bakre läge så att pipan fylls med skott.
Sitter en 120m/s fjäder i. No-name-kina-motor. har prövat med 9.6V NiCH, 7,4 och 11.1 lipos, samma resultat.
Vapnet är en ICS AK74M
Vad tror ni kan orsaka felet?
http://www.youtube.com/watch?v=ZheV_mroHAI

n_sandstrom

Re: Overspin?

Inlägg av n_sandstrom »

Jag tror alla mina boxar överspinner lika mycket.
Det är väl hopupgummit som ska hindra kulor från att rinna in i pipan, innan dom trycks fram av nozzlen?
kolla så att det sitter som det ska.

Annars är det nog en Torque-motor och en mosfet med aktiv broms som kan hindra overspin.

ohman

Inlägg av ohman »

Skjuter du semi brukar nozzle oftast stanna i bakre läget. Detta kan bero på overspin, alternativt bero på att du har en spacer för tappet plate. Om du vill vara helt hundra på att den alltid stannar i samma läge behöver du en mosfet med cycle completion.

Men precis som sandstrom säger ovan så är antagligen ditt problem ett slitet/dåligt hop up-gummi. Byt ut det till ett nytt bra gummi så löser det mest troligt ditt problem. Magasinet ska inte kunna mata in fler än en kula i hop up-hus/pipa oavsett läge på nozzle.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

pedja

Inlägg av pedja »

:shock: Ta mig fan, ni har ju helt rätt! Jag tänkte först att nozzlen glider tillbaka så att den ska "lämna plats" för en kula men så är ju inte fallet.. den trycker fram kulan genom hop-up-gummit och sedan sker urladdning av luft.

Skriv svar