Var ute och lirade för första gången idag med mitt vapen sedan jag slängde i ett mosfet. ( http://gunfire.pl/product-eng-115220145 ... iring.html ) Har mosfetet instället på att köra burst, och om man fortsättar hålla intryckt så kör den full auto. Använder dock endast semi och burst.
Efter typ 2 timmar så helt plötsligt så börjar vapnet skrika, stoppar direkt och går och testar att skruva in motorkuggen (Har lirat totalt 8 timmar med vapnet sedan jag sist pelade på motorn eller motorskruven utan problem) och får bort skriket.
Nästa gång jag går över från semi till burst så går första bursten bra, nästa tryck så börjar den spruta bollar på full auto även om jag släpper avtryckaren ända tills magget är tömmt, då stannar den. Provar med nästa mag, första bursten = ok, andra kör en burst och sen när jag släppt kör den en burst till. Tredje trycket så kör den hel auto tills magget är tömmt igen trots att jag inte håller på avtryckaren. (low cap mag)
Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Testade vapnet rigoröst efter att jag installerat det, alla kontakter är ordentligt löddade och totalt så har det inte gått mer än ca 6000 boll genom vapnet sedan det köptes. (Och det mesta i det utom kuggarna är ubytta innuti, tja, motorkuggen är faktiskt utbytt.) Testsköt ca 800-1000 boll genom vapnet efter jag installerade innan jag gav mig ut och lirade. Hade lirat ca 200 bollar när problemet uppstod ute i fält. (Det dugg-regnade men tittade på mosfetet och kablage, allt är snustorrt.)
Jag lirade färdigt gamet och körde endast på semi. (Slog om jag om till semi eller safe så avbröt den direkt auto-auton.)
Kör med ett 9,6v nimh batteri. v2 gearbox. m110 fjäder.
Nyinstallerad mostfet får spader och kör full auto
Nyinstallerad mostfet får spader och kör full auto
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.
Re: Nyinstallerad mostfet får spader och kör full auto
Problemet verkar har släppt märkligt nog. Kan det ha varit någon form av kodens? Var typ i ett träsk och spelade när det duggregnade... 

-
Fukt låter ju some en trolig förklaring.
Dock skulle det nog underlätta om du skrev vilken sorts mosfet du har, finns ju inte bara en direkt.
Dock skulle det nog underlätta om du skrev vilken sorts mosfet du har, finns ju inte bara en direkt.
You Can't have Manslaughter Without Laughter!
Black Forest Group
Black Forest Group
Ligger en länk på mosfetet i första posten, första raden. 
Är ett Jeftron Extreme processor unit - Basic

Är ett Jeftron Extreme processor unit - Basic