Nyköpt Rk-01 "skriker"

Davveth

Nyköpt Rk-01 "skriker"

Inlägg av Davveth »

Beställde mig min första AEG förra veckan och idag kom den äntligen. Satte batteriet på laddning i två timmar och gick sedan ut för att testa den. Den sprutade ut två kulor som landade framför mig och den tredje flög spikrakt fram och träffade mitt mål. När jag skulle skjuta mitt fjärde skott började det skrika från den och ingenting kom ut. Har tittat lite in i den och ingenting verkar röra på sig. Ingenting sitter fast i pipan och jag kan inte se några större fel på den. Låter likadant på både Semi och Auto

Filmen är filmad med min telefon så ljudet är inte det bästa. Den skriker rätt mycket högre och starkare.
Postar här och hoppas det är nånting enkelt att fixa. Annars lämnar jag nog tillbaka den i utbyte mot en ny.

http://www.youtube.com/watch?v=6e-geshF ... e=youtu.be
Senast redigerad av 1 Davveth, redigerad totalt 0 gånger.

Omegamortis

Re: Nyköpt Rk-01 "skriker"

Inlägg av Omegamortis »

Höj motorskruven, det låter som att motorn inte tar i dreven. Motorskruven är den skruven i mitten av pistolgreppet (sett underifrån)

Davveth

Inlägg av Davveth »

Jag testade att ta av pistolgreppet för att kika innuti vid motorn för att se ifall ajg såg nåt som var fel. Testsköt då också. Samma fel då. Kan ha missförstått dig

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Låt pistolgreppet sitta kvar, med motor i. Vänd bössan upp och ner, och titta på pistolgreppet. Där skall du se 3st skruvar. 2 som fäster i gearboxen och en skruv i mitten som justerar motorhöjden. Skruva på motorskruven medurs. (lite i taget) så skall du se att det genast blir bättre (förhoppningsvis).

Davveth

Inlägg av Davveth »

Kommer med bilder.

Jag ser tre skruvar på högra sidan av pistolgreppet (under greppet). Två sitter vid motorn och verkar hålla motorn i gearboxen. Den tredje sitter framför avtryckaren.

Bild

Stinky06

Inlägg av Stinky06 »

Med v3 får du ta av pistolgreppet och sedan, skruva på motorskruven, som sitter på undersidan av motor "vaggan"
Enligt ovanstående talare :) är en liten insex om jag minns rätt.

Titta på undersidan av motorn!
------- --------
Min Youtube kanal!

https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Jag kanske förklarade lite otydligt. Sätt på pistolgreppet igen. Titta under pistolgreppet (när det är fastsatt) Där skall det finnas en skruv i mitten för att justera motorhöjden.

Edit: Då rättar jag mig efter föregående talare, som garanterat har mer erfarenhet av V3 än mig.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Precis så är det. Handtaget sitter med en skruv i botten, skruvar bort denna och ta bort handtaget från motorvaggan som du gjort på bilden.
I hålet som den skruven du tog bort sitter det en liten, liten, liten, insexskruv. Skruva denna medurs med små intervall (1/4varv:ish) och testa skjuta efter varje justering. Om Bössan slutar skjuta har du dragit åt den för hårt och då får du släppa skruven en aning.

Davveth

Inlägg av Davveth »

Lyckades inte hitta någon skruv undertill

Men jag lyckades få motorn att röra sig sakta upp och ned med hjälp av en av skruvarna som verkade hålla i motorn på den bilden jag la upp.

EDIT: Pressade motorn UPP mot gearboxen. Den lever

EDIT2: Lyckades hitta insex skruven och skruvade ett halft varv. Nu vart det fart på den!

Stort tack för GRYMT snabba svar. Guld värt.

Skriv svar