Vilket LiPo till Cyma MP5?

GulPotatis

Vilket LiPo till Cyma MP5?

Inlägg av GulPotatis »

Tjena!

Vill ha ett Li-po till min mp5a från cyma cm 041j

Vilken av dessa passar och är det samma kontakt på alla vapen?

http://gunfire.pl/eng_m_Parts-and-acces ... V-731.html

Behöver man en speciell laddare till lipo?

Paxz

Re: Vilket LiPo till Cyma MP5?

Inlägg av Paxz »

Var inte rädd för att starta en egen tråd. Jag tog bort ditt inlägg från tråden du kidnappade och gav dig en egen istället.

De flesta mindre batterier passar i en MP5 handguard. Leta efter dem som håller sig i "smalltype" storlek bara. Alla vapen har inte samma kontakt, de brukar dock komma med en liten tamiya kontakt som standard. Jag råder dig dock att byta denna till en Deans på både batteri och bössa då de leder ström betydligt bättre.

Sist men inte minst: Ja, man behöver en speciell laddare till LiPo. Sök på LiPo laddare här på forumet eller på t.ex. google så får du upp massvis med info.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Okej! jag har en laddare till en RC helikopter, på den står det: 2 & 3 cell (7.4v & 11.1v) Li-ion Polymer.

Länk till den: http://fireflyhobbies.co.za/index.php?m ... ts_id=1222

Skulle den fungera att ladda lipo med ? Och ska jag ha 7.4v eller 11.1v? Original är nimh 8.4v.

Kommer jag få längre skjuttid med lipo? och hur många mAh ska man ha?

ohman

Inlägg av ohman »

Törs inte säga något alls om din laddare. När det gäller LiPo så motsvarar ett 7.4V ungefär ett 9.6V NiMh, så du kan nog ganska lungt nöja dig med ett sådant om du i dagsläget kör ett 8.4V. Troligen kommer du få längre skjuttid ur ett LiPo än ett motsvarande NiMh batteri, men det beror på hur många mAh du har i batteriet. Så, följaktligen, det batteri som har högst mAh men fortfarande går in i bössan är att rekommendera :D

Om du kikar på hobbyking så har de ett bra utbud av batterier för airsoftbruk till kanonpris, och de säljer även Imax B6 laddaren som troligen är den bästa laddaren du kan hitta. De kommer med tamiya kontakter som standard, vilket också brukar vara standard i airsoftbössor (byte till deans är rekommenderat)

Airsoftbatterier
Imax B6
"Deans"
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Mab behöver inte köpa "airsoftlipon" såvida du inte måste ha crane eller stick. Bara extra utgifter. I detta fall funkar vilket batteri som helst så länge det inte är större än ett vanligt 8,4v minitype. Och ja, din laddare funkar med lipon. Har dock ingen egen erfarenhet av just den. Köp deans kontakter och löd på geväret.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ohman

Inlägg av ohman »

Fördelen med "airsoftbatterier" är att de oftast redan har rätt kontakt (tamiya), såvida man inte kör deans dvs. Samt med tanke på att batterierna kostar från $6 till $13 så är det väl knappas tal om några extrautgifter, eller? :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

zexz

Inlägg av zexz »

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=17291 Har detta batteri och det passar utmärkt i min Cyma MP5.
ZE NOODLE PATRASK

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Ska du ha dom såkallade "airsoftbatterierna" så har du ju begränsat utbudet kraftigt. Nä , beställ för Guds skull ett gäng deans när du endå beställer, kostar väl nån $.

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Har hört att man måste hålla koll på spänningen i lipo batterier? Så att de inte laddar ur sig helt? är det sant?

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Ja det stämmer men dom har väldigt låg självurladdning så det är inga problem.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar