Kontakt i magpuls masada
-
Kontakt i magpuls masada
Tjena!
fick hem en begagnad magpul masada idag. Den har deanskontakt och en liten röd kontakt.
Så min fråga är om den lilla röda kontakten kan vara en balanseringskontakt för lipo batteri?
För så fort jag kopplar batteriet i deanskontakten så går den igång på fullauto, så tänkte om det är något som måste kopplas in till batteriet för att den ska fungera redigt?
Har två lipo batterier och ingen av dom små kontakterna på dom passar på den lilla röda kontakten i bössan.
Någon som vet vad den kan gå till?
Skulle vara riktigt tacksam för hjälp.
Mvh Martin
fick hem en begagnad magpul masada idag. Den har deanskontakt och en liten röd kontakt.
Så min fråga är om den lilla röda kontakten kan vara en balanseringskontakt för lipo batteri?
För så fort jag kopplar batteriet i deanskontakten så går den igång på fullauto, så tänkte om det är något som måste kopplas in till batteriet för att den ska fungera redigt?
Har två lipo batterier och ingen av dom små kontakterna på dom passar på den lilla röda kontakten i bössan.
Någon som vet vad den kan gå till?
Skulle vara riktigt tacksam för hjälp.
Mvh Martin
Re: Kontakt i magpuls masada
Det där låter väldigt mysko. Du har ingen möjlighet att ta en bild på den röda kontakten? Det låter mer som att bössan har/ska ha en mosfet och att det då är någon signalkabel kontakt eller liknade som måste kopplas in. Men det gör det bara ännu mer mysko då PTS Masada (om det är Magpuls) inte har något vanligt switch assembly utan en mikroswitch, vilket mosfet vanligtvis inte rekommenderas till.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Precis som paxz skriver
Låter som om det är merf 3.2 som har suttit där.
Låter som om det är merf 3.2 som har suttit där.
-
Jo det är en pts magpul masada. Ja jag har läst lite att det inte är att rekommendera att ha mosfet i:-\
Här är en bild iaf.
Här är en bild iaf.
För att besvara ditt påstående om att inte ha mosfet till Masadan är det fel, gäller att hitta den som fungerar till Magpuls Masada.
Jag har en själv, och en Merf 3.2, enbart för att regulera spänningen och öka livslängden på min microswirre.
Så visst kan du ha mosfet.
/Pf
Jag har en själv, och en Merf 3.2, enbart för att regulera spänningen och öka livslängden på min microswirre.
Så visst kan du ha mosfet.
/Pf
Prickskytt
Där har du svaret. Det där är en signalkontakt till en mosfet. Du saknar alltså en urkopplingsbar mosfet om du ska få bössan att funka normalt. Jag vet inte exakt namn på den kontakten du sitter på där, men det är precis samma som b.la. Merf 3.2 använder.
28 mars 2013, 18:09:
Om du syftade på mig Pf så är jag mycket väl medveten om detta. Det brukar dock inte rekommenderas att använda en mosfet till microswitchar då de, tillskillnad från Merf 3.2 som är en mer avancerad sådan brukar förkorta livet på dessa.
Jag ska dock inte säga något om det funkar eller inte då min M249 haft mosfet så länge som jag kan minnas. Och då har den ändå pumpat ut x-antal tusen kulor genom åren. Mer om mosfet och microswitchar går att läsa här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... tch#p79012
28 mars 2013, 18:09:
Om du syftade på mig Pf så är jag mycket väl medveten om detta. Det brukar dock inte rekommenderas att använda en mosfet till microswitchar då de, tillskillnad från Merf 3.2 som är en mer avancerad sådan brukar förkorta livet på dessa.
Jag ska dock inte säga något om det funkar eller inte då min M249 haft mosfet så länge som jag kan minnas. Och då har den ändå pumpat ut x-antal tusen kulor genom åren. Mer om mosfet och microswitchar går att läsa här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... tch#p79012
Paxs
Syftade inte till någon alls, utan mer i allmänhet då det är synd om folk tror att man ej kan ha/ska ha Mosfet till den bästa AEGn som finns..Masadan
Trevlig Påsk alla!
/Pf
Syftade inte till någon alls, utan mer i allmänhet då det är synd om folk tror att man ej kan ha/ska ha Mosfet till den bästa AEGn som finns..Masadan

Trevlig Påsk alla!
/Pf
Prickskytt
Då är jag med Pf. Det är just en vanlig "hemma bygge" mosfet med AB som inte brukar rekommenderas till bössor med mikroswitch. Det blir en helt annan femma om man använder något fetare som en Merf 3.2.
OT: Det blir de bästa AEG'n som finns den dagen man kan klämma i en AWS Raptor eller någon annan CPU mosfet.
<3 Glad påsk på dig.
Martin_kung: Du måste skaffa en Merf 3.2, Merf 2.0. NanoAB eller någon annan mosfet som använder en sån kontakt. Alt. att du byter kontakten eller elsystemet till något annat.
OT: Det blir de bästa AEG'n som finns den dagen man kan klämma i en AWS Raptor eller någon annan CPU mosfet.

Martin_kung: Du måste skaffa en Merf 3.2, Merf 2.0. NanoAB eller någon annan mosfet som använder en sån kontakt. Alt. att du byter kontakten eller elsystemet till något annat.
-
Tack för alla svar! Uppskattar det verkligen! Då har man iaf lärt sig något nytt
ska höra av mig till han jag köpte den av och fråga varför han inte nämnde något om det... Suck :/
Glad påsk!
29 mars 2013, 09:42:
En snabb fråga till. En mosfet sitter väl inte i en pts magpul masada original? För tydligen ska bössan vara helt ny och ospelad..
Mvh Martin

Glad påsk!
29 mars 2013, 09:42:
En snabb fråga till. En mosfet sitter väl inte i en pts magpul masada original? För tydligen ska bössan vara helt ny och ospelad..
Mvh Martin