ASCU 2 problem?

acidant
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:28 pm

ASCU 2 problem?

Inlägg av acidant »

Tjena ^^

Jag har lite problem med min bössa som har en ascu v2
är så att det är en ics m4 och visst rekomenderas det ej att använda en sådan men det funkar för min del
problemet är att med min uppergearbox med en 120 fjäder så skjuter den men luftflödet avledes ut genom hålet på hoppen ut i magasinbrunnen
medans med min upper med 100 fjäder så funkar den klockrent. har prövat med deleyer bara för att se om det gör någon skillnad men det gör den inte

någon ide vad som är fel?

har bra kugg
ics3000 motor
bra batteri
Senast redigerad av 1 acidant, redigerad totalt 0 gånger.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av Paxz »

Gav dig en egen tråd istället då du var ute och cyklade lite i den gamla..

Är du verkligen säker på att det där är ett ASCU V2 relaterat problem? För mig låter det mer som att det är nozzlen i din ena upper eller något som spökar.

En övre ICS gearbox har väl dessutom bara Cylinder, cylinderhuvud, pistong, nozzle, tappetplate, fjäder och fjäderguide? Då borde det inte spela någon roll vad du har för kuggar eller motor.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av Genocide »

Stämmer paxz!

Kolla så att allt är tätt och du har rätt nozzle!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

acidant
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:28 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av acidant »

Har tidigare fått tipset om att det är motorn det är fel på då enligt antagandet att den inte har tillräckligt magnetism. sedan så funkar den över cylindern med vanligt elsystem så tvivlar på att det nozzlen^^

den är tät och nozzlen är korrekt typ vill också påpeka att det är ett ics Upper gear-boxD

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av Paxz »

Då får gärna han som tipsat dig om att det kan vara "motorns magnetism" fel gärna förklara för mig hur motorn kan påverka luftflödet, speciellt enbart för en av dina uppers. Att bössan skjuter slöare eller får det allmänt tyngre att skjuta spelar ingen roll när det väl kommer till lufttrycket. En motor, krets, kugg eller whatever påverkar inte hur högt lufttryck bössan får.

Om bössan funkar med din ena upper med samma kuggar, hopup hus, batteri, motor, mosfet och hela faderullan så borde väl inte något av dem vara felet? Det säger väl sig nästan självt. ;) Kollar man då på vilka delar det är som styr luftflöde i din andra upper så har du cylinder, pistong och/eller nozzle att titta på då varken fjäder eller fjäderguide (borde) spela någon roll.

Min gissning ligger fortfarande i nozzlen, testa att byt med nozzlen som sitter i din M100 upper och se om det löser problemet. Passa samtidigt på och kolla så allting är tätt och fint.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

acidant
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:28 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av acidant »

ok skall testa med andra nozzlen.

kom precis på att nozzlen stannar i bakre läge så ja det är nog nozzlen skall testa med annan tappet plate också när jag väl håller på o mecka ;)

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av Paxz »

Nozzlen ska stanna i det bakersta läget, men inte alla gånger. Verkar allting fjädra och funka som det ska annars?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av Genocide »

Testa bara byta fjädern mellan dina uppers.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

acidant
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:28 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av acidant »

ja den fjädrar normalt annars.

sedan att den stannar är att den konstant sitter i bakre läge och går ej fram när det skjuter så ett skott går iväg

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: ASCU 2 problem?

Inlägg av Paxz »

Förlåt om jag var otydlig tidigare, och jag tror jag missuppfattade dig precis. Den fjädrar "normalt annars", men nozzlen som ska fjädra fram och tilblaka (vilket jag syftade på när jag frågade om den fjädrar som den ska ;)) går ej fram när du skjuter? Isf har du problemet där.

Det första du ska kolla är om tappetplaten gått av bak vid sectorkuggen, detta är dessvärre ganska vanligt problem för ICS M4. Det andra du ska kolla är om nozzlen sitter ihop med tappetplaten. Gör den det så får du kollas så den glider helt problemfritt fram och tillbaka genom gearboxen.

Testa detta och återkom är du snäll, borde inte ta så lång tid då du bara bör behöva en liten skruvmejsel för att meka med uppern.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar