Som titeln säger, vad skall jag göra med detta batteri? Kasta det och köpa ett nytt ett istället? Har haft det liggandes här svullet i över en vecka nu, vågar jag ladda och använda det eller är riskerna för stora?
Har läst att man inte skall riskera något med batteri som är svullna, fast verkar inte som att själva batteriet är svullet utan snarare som att luft har samlats inne i plasthöljet så att det har svullnat upp. Men det kanske ändå är en risk-faktor? Tacksam för svar!
Bara plasthöljet kring batteriet verkar svullet?
-
Re: Bara plasthöljet kring batteriet verkar svullet?
Förutsätter att det är ett Lipo du talar om.
Släng det. Batterier är en förbrukningsvara och dessutom billiga.
Släng det. Batterier är en förbrukningsvara och dessutom billiga.
- HrodgarHippie
- Hippie
- Lag / förening: Cannibal Hippies
- Aktiv sedan: 2004
Sluta använd det i bössan, köp ett nytt.
Ta med sagda svullna batteri ut på gården, lägg på eldfast plats, testa att ladda det eller experimentera skiten ur den till det händer något häftigt.
Ta med sagda svullna batteri ut på gården, lägg på eldfast plats, testa att ladda det eller experimentera skiten ur den till det händer något häftigt.

-
Aha, då vet jag 

Lägg ut det på gården och skjut luftgevär på det (om du har ett) tills det händer nåt häftigt. OBS funkar nog bäst om det är lipo.
Låter ju inte som en jättebra idé spontant...bryr man sig inte om skiten som läcker ut i naturen kanske man bryr sig om sin egen hälsa, vid förbränning av LiPOs kan fluorvätegas uppstå som är EXTREMT giftig:
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _M11_X.pdf
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _M11_X.pdf
Non Belior Solum Melior