Har nyss börjat med softair gun efter en lång period med paintboll.
Men, nu har jag stött på ett problem med min bössa.
King Arms S&W M&P 15 MOE
Var tvungen att byta fjäder då den går för fort för CQB.
Efter det har jag inte fått den till att fungera bra, först strulla "elektroniken", vilken jag inte kan få riktigt kläm på hur den fungerar.
Tyvärr kan jag inte hitta någon vettig beskrivning om hur elektronik/mekanik fungerar, har haft isär eländet, men begriper inte hur den styr, semi, auto.
Tex. Selector plate, hur fungerar den, att den väljer mellan semi o auto vet jag, men på vilket sätt gör den det "elektroniskt", inte mekaniskt!
Den har ju ingen som helst kontakt med någon del av strömförande delar! Själva switch delen rör ju inte vid den fysiskt? Magi???
Annars e det ju så enkel elektronik att man gråter, men ändå fattar jag inget

Problemet nu är att den cyklar förbi stoppläget o spänner fjädern en bit, ca 3 kuggar, ibland mindre, när jag skjuter.
Misstänker att tappet plate går över mojängen, den som drar tillbaka tappet plate en bit, som sitter på kugghjulet, Rätt eller fel?
Var gång jag delar gearboxen så sitter den över mojängen och inte mot den.
Det ligger en mässingbricka ovanpå som jag tror ska hålla ner tappet plate, men det fungerar inte. Bytade till en större bricka, men samma resultat.
Inte så kul med en fjäder som ligger i spänn hela tiden.
Vilken funktion har cut off levern? Den påverkas ju av selector plate och vilket läge den har. Men vad gör den för nytta?
Ska kanske påpeka att jag bytat ut original fjäderstyrning till en med kullager!! Dessutom sitter det en 100 fjäder i nu! Och jag bytade ut switch delen mot en ULTIMATE då jag misstänkte att den inte fungera bra. Men det visade sig att ett stift i kontakten mellan batteri och switch som hade åkte ut! Därav ingen ström!
Så nu undrar jag om någon vet vad som orsakar felet med att den cyklar för långt.
Och om någon har en bra beskrivning på hur elektroniken fungerar.
Trodde det var enklare att meka airsoft än paintboll pickor, men det är ju tvärt om.