Firefox lipo helt dött ?
-
Firefox lipo helt dött ?
Tja jag funderade på om det är några fler som detta har hänt för ?
Efter spel så kom jag hem och skulle sätta mitt 11.1 Lipo på laddning som är av märket firefox efter att jag laddade det helt full enligt laddaren så får jag inte iväg en kula med batteriet ?
Jag har testa batteriet i flera vapen och samma resultat. vad kan ha hänt ? och varför ? laddaren funkar då jag laddade upp mina andra batterier och dom funkade.
kan nån kontakt ha blivit glapp och hur gör jag då ? är ganska ny att använda lipo och pilla med dom så vad ska och kan man göra med det ?.
Efter spel så kom jag hem och skulle sätta mitt 11.1 Lipo på laddning som är av märket firefox efter att jag laddade det helt full enligt laddaren så får jag inte iväg en kula med batteriet ?
Jag har testa batteriet i flera vapen och samma resultat. vad kan ha hänt ? och varför ? laddaren funkar då jag laddade upp mina andra batterier och dom funkade.
kan nån kontakt ha blivit glapp och hur gör jag då ? är ganska ny att använda lipo och pilla med dom så vad ska och kan man göra med det ?.
Re: Firefox lipo helt dött ?
Det där med lipot är följande ett Lipo batteri får aldrig laddas ur helt därför då kan volt talet inte komma upp igen det är ett dött lipo som bör kastas på återvinningen snabbaste möjligt för brand risken!
Här är en länk om Lipo batterier!
http://www.rckungen.se/index.php?page=s ... &Itemid=64
Rekommenderar en följande apparat som gör det lättare att veta när Li-pot är på väg att ta slut en li-po varnare typ den här http://malmoairsoft.se/produkt/INTELLECT-VOLTAGE-ALARM-
Här är en länk om Lipo batterier!
http://www.rckungen.se/index.php?page=s ... &Itemid=64
Rekommenderar en följande apparat som gör det lättare att veta när Li-pot är på väg att ta slut en li-po varnare typ den här http://malmoairsoft.se/produkt/INTELLECT-VOLTAGE-ALARM-
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !
-
Bössan brukar slå ifrån när batteriet har 5-10% kvar sen va det kanske 10 timmar efter det så laddade jag upp det igen ? kan det ha legat och dragit och sen har det dött helt så det är bara att kasta ?
Ett lipo som ligger laddas ur lite när det ligger däremot har det inte med procenttalet att göra det har att göra med volt talet läs länken om du vill veta mer för att underlätta lite så varje cell får ej ligga under 3.3v eller minst 3.0v!
Och ja batteriet är helt kast med största sannolikhet!
Och ja batteriet är helt kast med största sannolikhet!
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
För att förtydliga. Märker du på bössan att krämen tryter så har du låtit det ladda ur alldeles för mycket. Räkna med 2-2,5 skott / mah på batteriet innan laddning/byte. Eller skaffa varnare...
-
Okej då vet jag .
men alltså jag menar kretsen brukar slå ifrån och restarta sig i bössan när batteriet blir lite svagare alltså lite segare ROF kretsen är en ASCU v1 och jag kör med AV i gearboxen
den har gjort så cirka 2-3 gånger då jag endast laddat det 3-4 gånger max
och efter kretsen har startat om så verkar jag kunna skjuta länge ( inget jag testat ) men det känns som det då den roffar 17 kulor i sec full laddat gör den 28 med systema motor och orginal kugg . + 80 fjäder
så jag tycker inte att det borde vara så farligt med sjävla kraften i eller ? jag är jävligt dålig med detta och läser gärna på all info jag får det är ju därför jag skriver här.
detta var ungefär vad jag fick ur innan jag lät det ligga i cirka 10 timmar innan jag laddade det fullt.
men alltså jag menar kretsen brukar slå ifrån och restarta sig i bössan när batteriet blir lite svagare alltså lite segare ROF kretsen är en ASCU v1 och jag kör med AV i gearboxen
den har gjort så cirka 2-3 gånger då jag endast laddat det 3-4 gånger max
och efter kretsen har startat om så verkar jag kunna skjuta länge ( inget jag testat ) men det känns som det då den roffar 17 kulor i sec full laddat gör den 28 med systema motor och orginal kugg . + 80 fjäder
så jag tycker inte att det borde vara så farligt med sjävla kraften i eller ? jag är jävligt dålig med detta och läser gärna på all info jag får det är ju därför jag skriver här.
detta var ungefär vad jag fick ur innan jag lät det ligga i cirka 10 timmar innan jag laddade det fullt.
Bar för att göra det ännu enklare när du använder ett 11,1Volts li-po så är risken stor för att man laddar ur batteriet för mycket då man oftast inte hinner uppfatta när det är på gång och när väl ett 11,1V li-po väl sakta ner då är det kraftigt och försent!
Ifall batteriet ännu inte börjat svälla så finns det en chans att du kan skrämma igång det med en vanlig kinaladdare. Testa att ladda lipot fel väg. Dvs på samma vis som du annars skulle laddat ett vanligt nicd batteri. Kör på närmast möjliga volt och minimalt med ström (typ 0,5ah) i ca 5-15 min. Testa sedan att ladda med din lipoladdare igen. Ifall detta inte funkar så är det bara att hysta skiten och köpa nytt.
Lycka till!
Lycka till!
-
Det har inte svällt alls
Min laddare är en Biltema laddare och vad ska jag sätta den på då ? det är ett 11.1 v och 3 cells ? vilka settings ska jag köra på biltema laddaren då ?
Min laddare är en Biltema laddare och vad ska jag sätta den på då ? det är ett 11.1 v och 3 cells ? vilka settings ska jag köra på biltema laddaren då ?
Det finns väl en 9 cells inställning på Biltema laddarna, det borde väl ge typ 10,8v. Använd den.